2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

motor, podvozek, brzdy, filtry, náplně, ...série

Moderátor: Správci Poradny

Odpovědět
Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od JJ » neděle 27 červen, 2010 12:17 pm

Panove zdravim, mam dotaz. Vzali jsme dalsi auto, vicemene pro syna, tendle Cougar. Jezdil jsem s nim zatim 3 dny, a jako mam pocit ze na auto s timto vykonem je pomaly. Mam problem predjet i najeke Mazdy, Renaulty apod. - jakoze predjedu je ale trva to. Uz jsme mel dost aut, s ruznymio vykony/obsahy a cekal jsem vzhledem k pomeru hnotnost/vykon asi vetsi raketu. Takze jsem spise zklaman.
Auto podle me i dost zere - po vynulovani kompu ukazuje za 3 dny 15 litru, a to rozhodne nebyla jizda porad na plne kule. Ve volnobehu slysim ze otacky obcas zakolisaji, a za jizdy obcas citim takove proskubnuti - myslel sem ze je spatna nejaka svicka ale ne. Olej a svicky jsem nechal vymenit a zadna zmena. Nema nekdo podobnou zkusenost ?

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » neděle 27 červen, 2010 12:57 pm

Ahoj, zkontroluj si jestli ti funguje IMRC modul. Zapíná se v cca 4.000 rpm. Jestli nefunguje, tak jedeš jak kdybys za sebou na laně táhnul autobus...
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
Iko
Příspěvky: 25
Registrován: čtvrtek 26 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Banská Bystrica

Příspěvek od Iko » neděle 27 červen, 2010 1:24 pm

Ešte skús natankovať plnú nádrž benzín s najvyšším oktánovým číslom /98, 100/ a vyjazdiť....prepáli to a pôjde. Otáčky ti kolíšu pri zapnutej klíme a to je normálne...Neboj sa ho niekedy poštekliť a pôjde ako guľa... A so spotrebou - vynuluj ešte raz a nechaj znova...upraví sa ti po nejakých 50 kilákoch... Toto auto nie je pre normálnych ľudí :) ...a preto ho mám veľmi rád :idea:
Iko....Ford Cougar, 2544-modrá metalíza

Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJ » neděle 27 červen, 2010 7:15 pm

Diky za rychle reakce NO, spotreba = jizdu si uzivam, takze spotrebu neresim, ale spise me prekvapila - bylo mi receno ze bude okolo 10, a ted, po dalsich cca 200 km klesla na 14,8.... Daval jsem tam hned pri prvni nadrzi Shell 98, takze benzinem by to snad byt taky nemelo.

Treba ted jsem prijel a po ceste jsem mel v Ostrave dlouhy kopecek dolu, takze sem to testnul, a z kopce dolu byl tah motoru dobry, to sem jako fakt byl nadseny, ale na rovince kurde se mi zda ze by to melo mit na vic. Jakoze = jasne, je to rychle, ale kdyz chci nekoho predjet, a trefim na nekoho kdo to proste neustoji a slapne na to, tak nez ho predjedu, se stydim

Normalne jezdim Citroenem C5 kombi 2.0 HDi, coz je skoro 2tunova mrcha, ma 80 kW, a kdyz jsme se dneska honili s pritelkyni = rozjezd z mista je bomba, ale treba ve 120/140 km/h kdyz jsem ji zacal predjizdet, podradil ve 100 na trojku a moja na to slapla v C5, tak sem se trapil jak cyp nez sem ji predjel... Takze pomer skoro2tuny/80kW a proti tomu polovicni auto/6V/125 kW rozhodne neodpovida realite.

Jak poznam ze funguje/nefunguje ten IMRC bazmek ? Myslim laicky - jezdime sice do vyborneho servisu, ale Cougar je precejen atyp takze kazda rada nad zlato.

Asi nemam pocit ze bych tahl kamion, jen se mi nezda ze mam problem ujet kazdemu druhemu autu...
Audi A4 2.0 quattro 2007
Citroen C4 1,4i 2010
Ford Cougar 2,5 V6 2001

http://www.servisNavigaci.cz
Ostrava
tel: 732-878.978

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » neděle 27 červen, 2010 7:40 pm

když se zapne IMRC tak je to poznat....jako když do auta někdo kopne a rozletí se ku předu :D ....ne vážně chytne druhý dech.jako by škubne dopředu a jede to. :oops:

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » neděle 27 červen, 2010 8:08 pm

K IMRC modulu: když otevřeš kapotu a podíváš se na motor, tak ten IMRC je umístěn pod tím černý plastem s nápisem DURATEC. Od něj vede lanko okolo pravé strany motoru k takový "pružině", z které pro změnu vede slabé táhýlko, kterým ta pružina hýbe jak ji napíná a uvolňuje to lanko z IMRCu.
Takže když si budeš přidávat plyn ručně u motoru a koukat se na to táhýlko, tak uvidíš jestli se ti hýbe nebo ne. Jestli jo, máš to funkční. Jestli ne - vyměň nebo oprav IMRC. Tady je tomu věnovaný samostatný téma: http://www.cougar-club.cz/modules.php?n ... opic&t=275
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
CATerPILAR
administrátor
administrátor
Příspěvky: 366
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Czech Republic-Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CATerPILAR » neděle 27 červen, 2010 8:21 pm

Co si nejvíc chválím je to, že když chci předjet tak můžu a nemám s tím problém a už vůbec se nestydím, spíš naopak.
Buď to máš to asi rozbitý, nebo jseš zvyklej na lepší :D
Jak se jmelí zelená, kombajn valí Doubravou.
Kolik dveří otvíráš, tolik nohou dupe.

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » pondělí 28 červen, 2010 8:41 am

mam dotaz......v tom IMRC modulu je na pravé hřídelce taková pružinka se zobáčkem,nemá být uchycena v plastovém kolečku co k němu vede bowden?

Uživatelský avatar
CATerPILAR
administrátor
administrátor
Příspěvky: 366
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Czech Republic-Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CATerPILAR » úterý 29 červen, 2010 3:08 pm

To nevím, ale celý mechanismus koleček když se roztočí tak musí zatahat za ten bowden. V seplý poloze ho nadále drží elektronika.
Jak se jmelí zelená, kombajn valí Doubravou.
Kolik dveří otvíráš, tolik nohou dupe.

Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJ » úterý 29 červen, 2010 4:34 pm

NO, tak dnes jsem schvalne jezdil po rychlych cestach, a musim jen potvrdit to co jsem psal drive = jak tady popisujete ze ve 4000 otackach ma chytnout druhy dech, tak nechytne nic, mozna tak zapal plic :-) Pokud nepredjedu nejake auto pri rozjezdu, tak v rychlosti nad 100, i kdyz podradim na trojku, tlacim i ocima abych ho vubec predjel.

Takze doufam ze to bude tim modulem - aspon teda doufam ze todle auto neni takova zdechlina... Dam vedet za cca tyden plus minus jak to dopadlo - ve ctvrtek jde do dilny (vyfuky, folie atd...), takze tam par dni bude.
Audi A4 2.0 quattro 2007
Citroen C4 1,4i 2010
Ford Cougar 2,5 V6 2001

http://www.servisNavigaci.cz
Ostrava
tel: 732-878.978

Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJ » středa 30 červen, 2010 7:55 pm

Tak mam dalsi vyvoj - dnes jsem si s tim modulem hral asi hodku na zahrade :-) myslim ze kolecka byla zasekla, ptze kdyz sem to v rozsroubovanem stavu zkousel, tak motorek mel snahu vyskocit, a kolecka se moc nechtely tocit. Takze, WDcko, prostrikal, vycistil, a kolecka i lanko se zacaly pohybovat. Zatim jsem s tim "slozenym" jel cca 5 minut a jako mel jsem poprve pocit ze tak kolem 3600 otacek to zabralo (zadne kopnuti, jak tady nekdo pise, jen takovy malinky skubik), ale pak se mi zas zdalo ze ne, a pak zas ze jo = mozna nadseni a "prani otcem myslenky". Nicmene mam minimalne pocit ze to lepe reaguje na slapani plynu. Vecer ho vytahnu na dalnici, a tam se to snad pozna.

Predpokladam ze pokud lanko chodi, tak ten tranzistor je OK, tim padem vic uz asi udelat nejde. Takze uvidim vecer.
Audi A4 2.0 quattro 2007
Citroen C4 1,4i 2010
Ford Cougar 2,5 V6 2001

http://www.servisNavigaci.cz
Ostrava
tel: 732-878.978

Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJ » čtvrtek 01 červenec, 2010 7:26 am

VYŘEŠENO...

Hura, a je to. Po promazani kolecek auto skutecne ozilo a ma silu i ve vyssich otackach, takze konecne mam pocit ze je to dustojne svemu objemu :-)

DIKY VSEM za help - neveril bych jaka kravina za tim stoji. Dnes jde do servisu, ptze tam jsou jeste nejake mouchy na vyssi ligu, specialne nejvic me vrta hlavou chovani plynu - zalozim na to dalsi vlakno, at to tu nemicham.
Audi A4 2.0 quattro 2007
Citroen C4 1,4i 2010
Ford Cougar 2,5 V6 2001

http://www.servisNavigaci.cz
Ostrava
tel: 732-878.978

Uživatelský avatar
eveing
fanda
fanda
Příspěvky: 298
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Svitavy

Příspěvek od eveing » sobota 03 červenec, 2010 2:59 am

tak to jsem rád, že je to Ok.
auto sice žádná raketa není a nebude, ale zase to není nějakej slimák :D
díky za všechny kamarády a kamarádky z klubu, jste super

Uživatelský avatar
ST82
Příspěvky: 53
Registrován: středa 10 únor, 2010 12:00 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od ST82 » úterý 13 červenec, 2010 5:49 am

Ten IMRC modul je strašná věc, podle mě taková malá zpackanina.A když už to museli řešit takle, tak proč to flákli přímo k motoru, kde to teplotně skáče o pár desítek, ne-li stovek stupňů. Mně se stává, že po ostřejší jízdě, kdy se motor pěkně zahřeje, ten modul přestane fungovat, nebo spíš jeho funkce začně vypadávat. Pro ten tranzistor(obvod) to musí být docela pecka, nevím, jaký zrovna tento typ traňdáku má teplotní pole působnosti, ale vysoká teplota mu určo dobře nedělá :?
Ford Cougar 2544 V6

Uživatelský avatar
CATerPILAR
administrátor
administrátor
Příspěvky: 366
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Czech Republic-Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CATerPILAR » úterý 13 červenec, 2010 11:53 am

Je to tak, když je vedro a auto je zahřáté tak to kolikrát nesepne. Určitě je to tím, že to umístili na rozpálenou hlavu motoru. Dát to jinam by asi nebyl problém pro šikovného kutila. Jinak nejlépe to funguje když prší nebo po dešti...auto jede jak ďas s parádní vodní turbulencí za autem)
Jak se jmelí zelená, kombajn valí Doubravou.
Kolik dveří otvíráš, tolik nohou dupe.

Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJ » úterý 13 červenec, 2010 12:03 pm

Mnoo, to je slovo do pranice. Ja mam za sebou prvni realny tyden s Cougarem, spotreba stale 14,8 :-), ale musim dat za pravdu ze v tehdle tropickych vedrech to auto jezdi hur, nez minuly tyden. Takze na tom neco je.

Tedy otazka laika = ten modul nemusi byt na motoru ? Nesouvisi to nejak s tim ze treba snima teplotu motoru ? Ptze jestli ne, tak bych do toho experimentu sel - lanko je v bovdenu konstatni delky, takze se nic nemeni, jestli se modul soupne jinam, anebo pod nej se vlozi nejaky teplovzdorny material.
Audi A4 2.0 quattro 2007
Citroen C4 1,4i 2010
Ford Cougar 2,5 V6 2001

http://www.servisNavigaci.cz
Ostrava
tel: 732-878.978

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » úterý 13 červenec, 2010 12:21 pm

jj souhlas...když je vedro,tak nic moc jako by to netáhlo,ale teplo i když se to přendá jinam bude stále velké.snad jestli by pomohlo to odizolovat.sice mě nenapadá jak.............. :oops:

Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJ » úterý 13 červenec, 2010 12:34 pm

Myslim ze posunuti pomuze vyrazne =na bloku motoru jsou stovky stupnu, kdezto vzduch kolem je "vyrazne chladnejsi", takze i nejakou stupidni 1 cm izolaci se teplota z bloku neprenese primo, pouze pres ohraty vzduch, a to bude lazo plazo... Ted to chce jen informaci, zda ten modul prave neni zavisly na prime teplote bloku, kdyz ho dali nahoru.
Audi A4 2.0 quattro 2007
Citroen C4 1,4i 2010
Ford Cougar 2,5 V6 2001

http://www.servisNavigaci.cz
Ostrava
tel: 732-878.978

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » úterý 13 červenec, 2010 1:51 pm

nemyslím si že by to bylo závislé na teplotě motoru.......určitě ne.

Uživatelský avatar
CATerPILAR
administrátor
administrátor
Příspěvky: 366
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Czech Republic-Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CATerPILAR » úterý 13 červenec, 2010 1:52 pm

Já myslím, že s teplotou to nic společného mít nebude. Koukali jsme na ten tišťák a žádný teplotní senzor tam není. Pro jistotu bych to ale ponechal ve vodorovné poloze kvůli těm soukolím. Ale nevím jestli by se nemusel nastavit ten přívodní konektor. Zdá se dost krátký na přesun mimo blok motoru. Další vec je vymyslet dostatečně pevné připevnění, neboť ty převody uvnitř působí velkou silou na celý modul.

PS: pokud někoho napadlo zaklínit lanko v seplé poloze dřevěným klínem očekávaje stálý tah motoru tak bude zklamán. Má to něco do činění ještě s něčím jiným (vstřik paliva, atd.) ...tuhle informaci zjistil Titan.
Jak se jmelí zelená, kombajn valí Doubravou.
Kolik dveří otvíráš, tolik nohou dupe.

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » úterý 13 červenec, 2010 3:15 pm

JJ přesně tak - otevřít tu klapku manuálně nepomůže - jediný co se tím docílí je větší spotřeba i když nepřekročíte těch cca 4.000rpm. Po překročení těch cca 4.000rpm kdy se ta kladka má při funkčním IMRC modulu otevřít se nic neděje a motor táhne pořád zoufale bídně. A je to proto, že řídící jednotka dá v těch cca 4.000rpm povel IMRC modulu k otevření klapky a když se tak stane tak ten IMRC modul odesílá zpět do řídící jednotky, že je klapka otevřena a řídící jednotka tomuto novýmu stavu upravý vstřik paliva a sání vzduchu. Tudíž když nefunguje IMRC tak řídící jednotka nic nepřenastavý i kdyby jste se na hlavu stavěli :x
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
AlBunda
Příspěvky: 70
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od AlBunda » úterý 13 červenec, 2010 8:03 pm

no ja nevim. Ja sveho koupil s rozbitym IMRC (coz mi prodavajici nerekl, ale nakonec mi to prozradil, kdyz se mi zdalo, ze to odspoda na V6 netahne a drive jsem si o tom neco zjistil). Prodavajici ten modul otevrel a do soukoli vrazil dratek, aby byla stale otevrena. Diagnostika hlasila chybu stale otevrene klapky, ale jelo to stejne, mozna i pocitove lepe nez s novym modulem (nechal se snadno na 3 a 4st. vytocit k 7tis ot., nyni tak 6500ot. Spotreba byla +- stejna.
Naposledy upravil(a) AlBunda dne neděle 09 březen, 2014 10:03 pm, celkem upraveno 1 x.
V6. 17.4.2013 motor kaput pri 220tkm.

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » středa 14 červenec, 2010 6:11 pm

IMRC ti sepne kolem 4.000rpm takže odspoda by ti to auto mělo táhnout stejně jak s rozbitým tak zdravím IMRC. Až nad tyhle otáčky poznáš jestli to funguje nebo ne. O tom jestli ti ten klínek mezi soukolí IMRCU pomohl nebo ne se s tebou přít nebudu - třeba ti tam haplovalo ještě něco jinyho a modul mohl dávat řídící jednotce nonstop hlášku že je klapka otevřená, i když třeba nebyla a tys ji až potom otevřel manualně. Nicméně vím jak to fungovalo u mě a taky že ten modul dává hlášku do ŘJ.
Jinak k tomu že ti nejde motor vytočit nad 6.500rpm - to už tu někdo kdysi řešil že když vyměnil starej IMRC za novej tak se přes tyhle otáčky nedostal. Nejspíš ty náhradní dělali jinak nebo kdo ví co a třeba to tu klapku neotevře celou ale jen částečně... :?: Já mám IMRC taky novej a neni to tak dávno co sem lítal a na 4st. sem motor vytočil až k omezovači, což je těch 7.000rpm, bez problému.
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
AlBunda
Příspěvky: 70
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od AlBunda » čtvrtek 15 červenec, 2010 11:48 am

Vsak jo, kdyz jsem to kupoval, tak jsem si myslel, ze to vystreli snad od volnobeznych otacek. Proto me to tehdy zarazilo, kdyz jsem se chystal predjizdet z 2tis ot. a prodavajici se zminil, ze nefunguje IMRC, ale ze ho nastalo otevreli, coz hlasila i diagnostika a tahlo to bez problemu k tem 7tis. Jinak kdyz jsme to lanko "natahovali, tak se to delalo co to slo..." kdezto nevej tam ma treba rezervu. Ale to uz je jedno, motor ma uz najeto 195tis, takze nejlepsi ma uz za sebou:-) By mne zajilmalo, kolik to ma ted kW. Ale na pohodove svezeni a velke dalky je to velmi dostacujici a pohodove auto. Ale az mi to nanda nova Fabie RS 1.4, tak zalezu pod volant:-)
Naposledy upravil(a) AlBunda dne neděle 09 březen, 2014 10:06 pm, celkem upraveno 1 x.
V6. 17.4.2013 motor kaput pri 220tkm.

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » čtvrtek 15 červenec, 2010 1:40 pm

Docela by mě zajímalo jak jsi to lanko natahoval :-))) a 195t je dobře zajetej motor.Na mondeu jsem měl 550t a pořád šlapal jak hodinky :)
Ford Cougar 2.5 V6

Uživatelský avatar
AlBunda
Příspěvky: 70
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od AlBunda » čtvrtek 15 červenec, 2010 3:16 pm

celkem jednoduse, sundal jsem kryt IMRC a tim soukolim otacel az nadoraz. Sice to melo celkem odpor, ale dalo se to :) vrazil tam dratek a klapka byla zajistena
V6. 17.4.2013 motor kaput pri 220tkm.

Uživatelský avatar
ST82
Příspěvky: 53
Registrován: středa 10 únor, 2010 12:00 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od ST82 » čtvrtek 15 červenec, 2010 9:42 pm

S tou izolací toho IMRC: co nejlépe odstíní teplo? Azbest nebo náký hliníkový polštářek? Něco,co se dává kolem parního potrubí,zní to prapodivně,ale..... :?:
Ford Cougar 2544 V6

Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJ » čtvrtek 15 červenec, 2010 9:57 pm

Azbest me taky napadl, ale myslim ze je neprakticky, droli se. Ono = pokud se to mechanicky oddeli od bloku, da se pod to neco co snese vyssi teplotu (ted me napadl treba pertinax nebo jak se to jmenuje?), tak by bylo vyhrano.
Audi A4 2.0 quattro 2007
Citroen C4 1,4i 2010
Ford Cougar 2,5 V6 2001

http://www.servisNavigaci.cz
Ostrava
tel: 732-878.978

Uživatelský avatar
ST82
Příspěvky: 53
Registrován: středa 10 únor, 2010 12:00 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od ST82 » pátek 16 červenec, 2010 5:08 pm

Za zkoušku by to stálo, udělat aspoň to odstínění ze strany od motoru, tzn. spodní a boční té ,,krabičky,, z teplotní-izolační desky, co má nízkou tepel.vodivost. Problém pak bude ale ješte v okolí motoru, kde se bude ohřívat vzduch. Dneska jsem po 10km normální jízdy neudržel na tom modulu ruku a co jsem pak zkoušel akcelaraci nad 4000ot, tak mi z 5 pokusů 2x nesepl a neotevřel klapku. Což mě docela ser*,páč člověk nikdy neví, jestli se může spolehnout na zrychlení ,,Pumy,,:D, nebo na slimáka. Takže jestli má někdo tady z kolegů stejný problém, můžeme dát hlavy dohromady a najít určité,,kutilské,, řešení.... 8)
Ford Cougar 2544 V6

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » pátek 16 červenec, 2010 5:36 pm

Řekl bych že odstínění jako takové nebude mít smysl.Ten modul je uzavřený pod plastem a není kudy by proudil vzduch,takže se to tam akorát ohřeje ať je to odstíněný nebo ne.
Ford Cougar 2.5 V6

Uživatelský avatar
ST82
Příspěvky: 53
Registrován: středa 10 únor, 2010 12:00 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od ST82 » sobota 17 červenec, 2010 2:17 am

No logicky, pokavaď je to přímo ,,pláclé,,- přidělané na hlavě motoru, kde je x stupňů a ten modul je z hlin.těla, takže přenos tepla je v tom případě jak v ,,rychlovarné konvici,, tak si myslím, že tam dát izolaci aspoň na zkoušku smysl má. Chlazení vzduchem jako takové smysl nemá, jde je o to, aby to ,,nebralo,,teplo z rožhaveného motoru, který má např.200°, což je daleko horší, než je ohřátý vzduch v blízkosti okolí na 80°. Jde mi jen o to, že se chci vyvarovat výpadků tohoto modulu, což je zásadní pro chod a zrychlení auta.... :?:
Ford Cougar 2544 V6

Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJ » sobota 17 červenec, 2010 9:07 am

Souhlas... Zitra se na to snad kouknu, jestli je to resitelne v amaterskych podminkach.
Audi A4 2.0 quattro 2007
Citroen C4 1,4i 2010
Ford Cougar 2,5 V6 2001

http://www.servisNavigaci.cz
Ostrava
tel: 732-878.978

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » sobota 17 červenec, 2010 10:00 am

Tuším že tu někdo psal že ten tranzistor co v tom IMRC modulu odchází má pracovní teplotu do 150°C. To neni málo, a dostat se pod tuhle teplotu by nemělo být zas tak těžký. By to chtělo jestli někdo máte elektronickej teploměr aby se změřila teplota na tom IMRCU po nějaký živější jízdě aby se vědělo jakej hic tam ve skutečnosti je a jestli má smysl nějaký snižování teploty.
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » sobota 17 červenec, 2010 11:28 am

no nerad bych byl špatným prorokem,ale než to nák pracně tepelně odizolovávat,je rozhodně lepší celý modul přestěhovat jinam.ale zase...že by při výrobě tohoto vozu nezjistitli,že tomuto modulu vadí teplo? :?:

Uživatelský avatar
JJ
Příspěvky: 28
Registrován: neděle 13 červen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od JJ » sobota 17 červenec, 2010 5:20 pm

MOzna ze kdyz je "novy", tak mu to tolik nevadi, jako po 10letech...
Audi A4 2.0 quattro 2007
Citroen C4 1,4i 2010
Ford Cougar 2,5 V6 2001

http://www.servisNavigaci.cz
Ostrava
tel: 732-878.978

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

otáčky pouze do 4000

Příspěvek od milos » středa 21 červenec, 2010 10:35 am

Zdravím, před pár týdny mi nastal problém, motor mě pustí pouze do 4k otáček a jinak nic. Pouze na volnoběh ho dostanu do maxima, ale se zařazenou jakoukoli rychlostí ne. Nějak jsem to nejdřív přisuzoval tomu, že cca 2 měsíce přesahuji servisní prohlídku, ale že by byl Cougar až tak chytrý?
Nicméně jsem si řekl, že to budu řešit, až poté, co se na pravidelnou servisku dostanu a nepřestane to.
Ale řeknu vám, jízda po dálnici s plynem na podlaze a na tachometru stěží 140kmh - připadám si jako ve Favoritu...

Takže jen dotaz, je možné, že by Cougar při ignoranci pravidelné servisní prohlídky mi takto omezil sám výkon? :- )
Hodně by mě tím překvapil...

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

imrc

Příspěvek od zedman » středa 21 červenec, 2010 10:36 am

Nemyslím že by to mělo s tou teplotou až tak společného pro ten tranzistor ,protože když je přehřátý tak stejně spíná akorat je větší riziko že odejde. Větší problém bude podle mě v samotném mechanismu. Teď jsem se vrátil z Italie jel jsem po dálnici 170km plně naložený motor byl nažhavený a imrc v pohodě. Druhý den po návratu jsem do toho sednul a auto táhlo tak o 25% a nebyl to jen můj pocit. Takže si myslím že jsem měl zatuhlé ty kolečka a chystám se že to ještě rozdělám a promažu. Je to taky znatelné když auto pár dnu stojí stačí ho pak párkrát protočit a zase jede. Je pravda že mě taky pěkně s*re když potřebuju pořádně přidat podřadím z 5na3 ot. vyletí nad 5500 a motor sice táhne ale zdá se mi jaky by byl za výkonnostní špičkou a tak nevím jestli je to charakteristikou motoru nebo IMRC.

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » středa 21 červenec, 2010 2:08 pm

čauky,co člověk to problém s modulem.vypadá to jako by nikomu nefungovalo IMRC,což je teda pěkně zapeklité.Což je divné,že by to umřelo všem najednou.Co človět to jiný řešení,ale myslím si,že existuje jen jedno...koupit new modul a vyměnit ho za starý v uvozovkách nefunkční.Ono by se to možná chtělo zaměřit na vše kolem chodu motoru palivo,vzduch,seřízení atd.Nebot když jednou sepne a pak zas ne a vše se odvíjí od zahřátí motoru může být nějaká chyba jinde.no snad tu nebudu za :roll:

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » středa 21 červenec, 2010 3:55 pm

Hudson určitě tu nejsi za *** ,každej názor a pohled na věc se cení a může dopomoci k vyřešení problému. Ale tady bych vážně viděl problém v IMRCu a ne nikde jinde. Taky mi blbnul - občas sepnul, občas ne, občas vypověděl funkci během sepnutí (což byla legrace hlavně při předjíždění a následným zpětným zařazení se :-D ) ..., ale když sem ho vyměnil za nový tak vše v pohodě a auto jede/táhne tak jak má.

Jinak ty problémy za tepla můžou být třeba ty převodový kolečka v IMRCU - jsou ze slabého železa a v teple můžou pracovat a zkroutit se a pak je ten motůrek neutáhne aby se otočili a navynuly to lanko. Kdo ví...
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » středa 21 červenec, 2010 8:12 pm

kolečka jsou ok,teplo by mely vydržet,ale co třeba na druhém konci lanka?tam jestli není chyba,velký odpor nebo zadřený mechanismus..........

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » pondělí 26 červenec, 2010 12:22 pm

Tak tohle je hodnocení motoru 2,5 V6 (ST 200) borce který ho má v mondeu.
zátah a zvuk motoru V6 je prostě nádhera, dá o sobě vědět od cca. 3000ot, kdy začne i silně zatahovat... výkon graduje...a tlačí (do vyborných recaro sedaček)..když v tom v 5500ot příjde díky proměnné délce sání, netušený "kopanec"... auto ještě více zrychlí, pronikavý zvuk šestiválce se rozezpívá v nádherném orchestru a ..otáčky letí ještě rychleji...až k 6950ot kde přichází ke slovu omezovač.., přeřadíte, rafička spadne na 4000ot..a fordí síla opět pokračuje ;o). Težko se to popisuje, lépe to zažít...

Musím říct že mi to nasadilo opět brouka do hlavy. V sobotu jsem to zkoušel na 3ku jsem šel nad 5000tis. jel jsem 110km/h a žadný kopanec nenastal nemám sice pocit že by můj cougar špatně táhl i spotřeba je dobrá ale pokud tam nějaký kopanec opravdu je tak ho tam chci :-)
Zítra vyřeším zapečený šroub v olejové vaně a pak se hned vrhnu na IMRC.
V6-2495

Vencaa
Příspěvky: 13
Registrován: čtvrtek 25 únor, 2010 12:00 am

Příspěvek od Vencaa » pondělí 26 červenec, 2010 9:57 pm

Chlapi, můžu se zeptat, kde se takový NOVÝ irmc modul dá koupit??
Můžete tadyk pls nechat nějaké odkazy ?? Ď
Jinač píšete moc pěkné věci, mám uplně stejné problémy...
Škoda Auto --> škoda penězz

Uživatelský avatar
CATerPILAR
administrátor
administrátor
Příspěvky: 366
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Czech Republic-Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CATerPILAR » úterý 27 červenec, 2010 10:59 am

Vencaa píše:Chlapi, můžu se zeptat, kde se takový NOVÝ irmc modul dá koupit??
Můžete tadyk pls nechat nějaké odkazy ?? Ď
Jinač píšete moc pěkné věci, mám uplně stejné problémy...
Určitě ho koupíš ve Fordu, stojí 7 tisíc myslím.
Jak se jmelí zelená, kombajn valí Doubravou.
Kolik dveří otvíráš, tolik nohou dupe.

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » úterý 27 červenec, 2010 11:09 am

jen se zeptám....koupí se komplet celý i s bowdenem nebo jen krabička? :oops:

Uživatelský avatar
AlBunda
Příspěvky: 70
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od AlBunda » úterý 27 červenec, 2010 12:31 pm

IMRC jedine ve Fordu. Ja ho kupoval 10/2006 za 6.300,- prodava se komplet s lankem. Ovsem kdyz jsem rekl, ze chci IMRC modul, tak nevedel oc jde :D Tak jsem musel zpet do auta si opsat cislo dilu:-) podle toho to taky nenasel, protoze to byla uz nejaka stara serie.....
V6. 17.4.2013 motor kaput pri 220tkm.

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » pátek 13 srpen, 2010 1:42 pm

Tak jsem měl čas a pustil jsem se do mého IMRC modulu a zkušenosti jsou následující.

První trochu popis pro ty kteří nikdy IMRC neměly rozdělaný. Po sejmutí víčka uvidíte řídící desku pod kterou jsou ozubená kolečka a po levé straně je motorek. Motorek roztáčí soustavu různě zpřevodovaných koleček. Na posledním kolečku je klíne který tahá za protilehlé kolečko na kterém je připevněné lanko klapky. Klínky protilehlých koleček jsou od sebe cca asi 5mm. Tak a teď postup já u IMRC test women za volantem pomalu šlape na plyn. Zhruba při 4000tis. se začnou kolečka pomalinku pootáčet aby se klínky na kolečkách dotkly. Při cca 5500tis. se motorek roztočí (celkem mě to překvapilo protože sebou pěkně mrskl pozor je třeba přidržovat šroubovákem nejlépe izolovaným) kolečka se roztočí a zatáhnou za lanko a drží klapku v otevřené poloze. Překvapilo mě že chod lanka je opravdu krátký. Zkoušel jsem to několikrát a vždy to proběhlo stejně (takže můj IMRC jede spolehlivě).
Upřímně řečeno ale žádné kopnutí při jízdě nepociťuju a podle mě to ani charakteristika 6 válcového motoru neumožňuje není to žádná Honda (CRX VTEC jsem vlastnil takže zkušenosti s tím mám). Podle mě se tím akorát krátí dráha vzduchu aby motor měl dobré spalovaní a neupadal výkon protože max. toč. moment je při 4250tis a max. výkon při 5250tis. nad 5500tis. se V6 který táhne odspodu spíše trápí. Tímto to pouštím z hlavy a pokud mate někdo z IMRC problém tak doufám že vám muj popis trochu pomúže. :lol:
V6-2495

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » pátek 13 srpen, 2010 9:07 pm

To Zedman: maximální výkon V6 je při 6.250 rpm a ne při 5.250 rpm.
A nevím teda jak tvůj motor, ale já ten svůj vytočím k 7000 rpm i na 4. zařazený rychlostní stupeň bez problémů, bez znatelně viditelný ztráty síly ve vyšších otáčkách.
Jinak k těm kopancům do zad:
při zařazený 1 tam ten kopanec je a komu funguje správně auto tak ho cítit musí. Při 2 je cítit, že při sepnutí IMRCu auto začne výrazně rychleji zrychlovat. Při 3 je to spíš už jen zvuková kulisa a auto zrychluje nad 4tis rpm jen nepatrně víc než jako těsně pod těma 4tis rpm. Tolik alespoň můj dojem z IMRCu během jízdy.
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » pátek 13 srpen, 2010 10:39 pm

to Titan:naprostý souhlas..........přesně jak u mě :)....jen bych řekl že při 3ce cítím znatelnější zrychlení a při 4 už nestíhám nic,páč už zas brzdím........ :D 5 jsem ještě nepoužil :o Jen tak mimochodem,měl jsem ford probe 2 usa verze 2.5 mazda motor a musím říct,že tahal výborně,ale motor u cougara je trochu víc citlivější a živější nebot má IMRC modul.

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » sobota 14 srpen, 2010 6:25 am

to Hudson: při 3 tam ten nárůst výkonu pořád je, o tom žádných pochyb, ale nějak sem to musel napsat a navíc rozlišit od zařazený dvojky, která určitě táhne víc jak trojka :D
Nedávno, jak se tu ten IMRC začal řešit, tak jsem zkoušel auto a při zařazený 4 sem to vytočil do omezovače - tuším že to dělalo rovných 200km/h.
Chlape já měl taky Ford Probe 2 USA, ale jen 2.0 - mazda motor. Ale upřímně musím říct, že to bylo víc sportovnější auto než je Cougar. Vážilo cca 1.100kg takže do zatáček sem ho mohl posílat jedna báseň a mělo sakra větší ochotu zatáčet než Cougar. Podvozek taky super. Výkon motorů hodnotit nemůžu protože 2.0 a 2.5 je fakt něco jinýho :D
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » sobota 14 srpen, 2010 8:35 am

Máš pravdu je 6250tis. S tím odstupňovaním to je jasné podle mě Cougar určitě nejlepe táhne na 2ku. Musím přiznat že do 7000tis se ho ještě netýral :roll: protože ve městě tahne pěkně odspodu a něž bych se tam vůbec dostal tak už jedu hodně přes limit. Já jsem hlavně rád že mi IMRC funguje. A u mě ten kopanec prstě něják zřetelný není auto hladce táhne celou dobu dokud nepřeřadím.
V6-2495

Uživatelský avatar
ST82
Příspěvky: 53
Registrován: středa 10 únor, 2010 12:00 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od ST82 » úterý 17 srpen, 2010 10:29 pm

Můj příklad,pokavaď funguje...( jedu sám:D )
1-krásný zátah už od nízkých otáček,ale krátký,nutno hned přeřadit:D
2-skoro to samé,do 4000ot pěkně živý,pružně reagující na plyn...kolem 4000ot cuknutí a rychlejší nárust výkonu...žádný brutal kopanec,ale stačí to:)
3-zátah stále slušný,ve 4000ot už bez škubnutí,příjemný zátah - zrychlování celkem slušné - plynulé k omezovači...
4-musím točit víc do otáček +-5200 a víc,hranice sepnutí IMRC na 4000 skoro nepocituju...pro předjíždění řadím radši 3,pokavaď to situace dovoluje...
5-povinnost- dávám při klidné jízdě kolem 100 a víc,zrychlování opět až ve vyšších otáčkách...

Nedávno jsem vezl 3 + já lidi,žádné tlouštíky :D (cca 85kgx4) a vůbec to netáhlo,ten popis nahoře by neplatil..myslel jsem zase na IMRC,že trucuje,ale bylo to jen tou váhou de facto +260kg..jsem netušil,že by V6 a 2.5l měl s trošku přibráním váhy takový problém...Má tady někdo obdobný pocit a zkušenost?
Ford Cougar 2544 V6

Uživatelský avatar
ST82
Příspěvky: 53
Registrován: středa 10 únor, 2010 12:00 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od ST82 » pátek 20 srpen, 2010 3:12 pm

dneska cesta z práce: 2x utrápené předjetí feliny:),1x octavie,kde jel 60 letý strejda a červený BMW z roku X mě ztratilo jak papír od sekaný = zase výpadek IMRC:( asi se moc oteplilo:)) už mě to začíná s*** :roll:
Ford Cougar 2544 V6

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » pátek 20 srpen, 2010 5:28 pm

dávat 5 při 100 a více?to neznám ...
1-rychlý rozjezd....
2-motor pekně táhne za plynem k 4tis.ot cítím znatelné cuknutí jak motor chytne chut...
3-opět znatelné cuknutí vždy k 4tis.ot to už tam mam 90km/h
4-100 až 140 km/h motor šlape,jde za plynem,cítím že chce víc,že ho pedálem plynu brzdím.
5-no tu nemam....asi

prostě nemohu si pomoct,je fakt že jsem dal jiné sání,ale šlape jak má, bohužel silnice a auta mě brzdí.
:) že bych tam měl chip..... :oops:

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » sobota 21 srpen, 2010 11:11 am

to st82:nehledal bych chybu v IMRC modulu,sám osobě je motor výkoný na rychlou jízdu.mě osobně přijde IMRC jako doplněk..něco jako..jako...použití nos systému.zkácení doby mezi rychlostma.

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » sobota 21 srpen, 2010 9:47 pm

to Hudson:tak si IMRC na jednu jízdu vypni a hned změníš názor, že je to jenom doplněk. Motor je nastavený tak, aby fungoval s IMRC modulem. Bez něj ten výkon nepodává.
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
ST82
Příspěvky: 53
Registrován: středa 10 únor, 2010 12:00 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od ST82 » pondělí 23 srpen, 2010 1:46 pm

jasně,ale každopádně to je znát na zrychlování,pokavaď funguje nebo ne :roll: , jednou mi to jede,podruhé ne..tak nevím,v čem jiném hledat chybu :?:
Ford Cougar 2544 V6

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » úterý 24 srpen, 2010 4:39 pm

to TITAN:vím,že bez IMRC modulu motor nepojede,jeden bez druhého nefunguje.

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » úterý 24 srpen, 2010 4:41 pm

to ST82.........tak pak jedině mě napadlo :D proletovat plošný spoj,jestli tam není studenák,když to jednou jde a pak zas ne.projít el kabel,muže být překlesaný.....

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » úterý 24 srpen, 2010 6:07 pm

to ST82: Je možné že spínací tranzistor má přechodoví odpor nebo muže mít svod takže jednou jede jednou néé nebo se jeví jako že je dobrý pokud zvládneš tak zkus podle návodu vyměnit a uvidíš. PS: mezi náma na IMRC není nic co by se nedalo opravit stačí schopný elektronik. Jo a moc bych tam preventivně neletoval jsou tam smd součásty takže ať neuděláš víc škody jaku užitku.
V6-2495

Uživatelský avatar
ST82
Příspěvky: 53
Registrován: středa 10 únor, 2010 12:00 am
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od ST82 » čtvrtek 26 srpen, 2010 4:41 am

Jasný,máte pravdu...vrhnu se na to v nejbližší době a uvidíme.Ješte jsem na ten plošák pořádně nekoukal...proměřím to a zkouknu,nic jiného mi nezbývá...mám elektro slaboproud,tak snad jsem to po těch letech nezapomněl :D ...no je mi jasný,že do SMD plošáku ani mikropájkou radši nehrábnu :D
Ford Cougar 2544 V6

Vodnik
Příspěvky: 19
Registrován: středa 01 září, 2010 11:00 pm

Příspěvek od Vodnik » úterý 07 září, 2010 6:03 pm

Čau lidi, jsem tu nový, Cougara jsem pořídil minulý týden, když jsem ho vezl domů tak byl od 4 tisíc mrtvý. Diagnostika ukázala problémy se spalinama a přívodem vzduchu. Zapátral jsem zde na fóru a zjistil jsem že je to celkem běžná závada :) Tak jsem vzal do ruky měřák a zjistil jsem že tranzistor v IMRC modulu je po smrti. Po jeho výměně (cena jednoho kusu 18,40Kč :D ) Cougar nabral druhý dech a už bych řekl že jede pekně. Touto cestou bych chtěl poděkovat lidem kteří se dokáží o své zkušenosti podělit, byl jsem ušetřen bezesných nocí co s tím:-)

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » úterý 07 září, 2010 6:11 pm

Není jak vyřešit 7000tis. problém za dvěpětky. :lol:
V6-2495

mr.tommy
Příspěvky: 2
Registrován: pátek 07 leden, 2011 12:00 am

spokojnost ale preverim

Příspěvek od mr.tommy » úterý 11 leden, 2011 8:41 am

Ja som si ougara kupil pred par mesiacmi, spokojny s vykonom ale ziadne kopnutie ani rozdiel vo vykone vo vyzsich otackach necitim tak som zwedsawy co to spravi ked si skontrolujem tieto veci...jedine spotreba 12,5l je dost :P

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » úterý 11 leden, 2011 4:27 pm

12,5l je opravdu hodně zvlášť pokud je to pruměrná spotřeba. Já mám tak do 10l
V6-2495

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » úterý 11 leden, 2011 5:07 pm

to teda jo, já mám při klidné jízdě mimo město 7,5 a to se necourám 40 :D a ve městě 9 :)
Ford Cougar 2.5 V6

Uživatelský avatar
BlueWolf
fanda
fanda
Příspěvky: 912
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Vlašim
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od BlueWolf » čtvrtek 13 leden, 2011 1:19 pm

Já jsem se dostal i na 7,1l/100Km. Samo že jsem jel v podstatě konstatntní rychlostí bez rozjezdů atp.
Průměr mám cca 9,5l/100Km.
FORD FOCUS CC MK2 FL 2.0i
FORD FOCUS MK2 FL 1.6 TDCi - ex
FORD COUGAR 2.5 V6 24V - ex
FORD SCORPIO Ghia 2.0i 16V MKII - ex
FORD ESCORT CL 1.4 EFi MKVII - ex

mr.tommy
Příspěvky: 2
Registrován: pátek 07 leden, 2011 12:00 am

Příspěvek od mr.tommy » pondělí 17 leden, 2011 10:02 pm

pred par dnami som si vymenil tranzistor na tom Imrc module, mal ine hodnoty ake maly byt. Vsetky ostatne suciastky su funkcne. od vtedy mi pekne taha ten motorcek nad 4tisic otacou. Trhnutie sice nieje velke nad tych 4tisic otacok ale chyta neaky ten druhy dych. mam otazku ale. ten tranzistor ma byt spojeny s kostrou? repektive ja som pod tym tranzistorom mal neaku podlozku jak keby tam bola preto aby sa nedotykal kostry , lenze kezde je tam ten srob tak sa dotyka tak ci tak. mate pod tym tranzistorom nieco alebo ju mate spojenu s kostrou???????????????????????????????????????????? dik za odpovede

melon
Příspěvky: 21
Registrován: úterý 14 prosinec, 2010 12:00 am

Příspěvek od melon » úterý 18 leden, 2011 3:38 pm

kedze som mal podobny problem ako ste tu pisali rozobral som svoj IMRC a zistil som že sice spina ale nic sa nedeje - pozrem pod plosak a lanko nikde - problem najdeny - treba nove lanko

stalo sa to aj niekomu inemu ???

neviem ako mam vybrat ten plosak - drzi to ta umela spojka na kable - zrejme je prilepena - mam to vybrat na silu alebo je na to nejaky trik ???

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » úterý 18 leden, 2011 4:58 pm

Určitě to nevyndávej na silu nebo to zlomíš. Drží to na tom bočním konektoru je třeba si s tím vyhrát nebo vytáhnout celou krabičku.

To: tommy- Ta podložka je tam z tepelně izolačních důvodů. Buď se dává pasta nebo silikonová podložka.
V6-2495

daf666
Příspěvky: 7
Registrován: sobota 09 duben, 2011 11:00 pm

Příspěvek od daf666 » neděle 10 duben, 2011 10:03 pm

Čau, mám problém s IMRC,
motorek se točí hned po nastartování (při variantě že jsem odpojil konektor a nastartoval a pak připojil tak se motorek netočí do chvíle než jako by se v motoru něco seplo (poskočí otáčky) a motorek se rozběhne a pak už zas stále běží).
Zkoušel jsem proměřit konektor podle viz. videa

http://www.youtube.com/watch?v=tlgQEhsJGWA&NR=1

a naměřil jsem tam stálé napětí, ještě jsem dostal tip na slepené ovládací relé tak to ještě prozkoumám.
Ještě bych chtěl zjistit funkci modulu, mám v něm prasklou pružinu a zřejmě vyšmajdané kolo viz. foto

http://st200.rajce.net/Nova_slozka

nevím jak to funguje, můj předpoklad funkce je že motorek zřejmě není krokový, takže pokud sepne tak potočí tím kolečkem s lankem až na doraz a tam se zastaví a ta pružina je tam jen pro vracení kolečka zpět.
Akorát jsem zkoušel ten motorek zastavit a zešrotoval by aj šroubovák tak nějak s tím dorazem nevím.
Předem díky za jakékoli rady.

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od albiman » pondělí 18 duben, 2011 5:25 pm

Ahoj, IMRC byla první věc, kterou jsem u svého nového-starého auta musel řešit, při rychlejší či delší jízdě prostě přestal fungovat a znovu začal až po vypnutí motoru a opětovném nastartování... Početl jsem návod na newcougar.org a celej IMRC přemístil pod baterii, dokonce jsou tam dírky na šroubky uplně jako kdyby to už ve fordu pro imrc připravili.
Od té doby IMRC běží bez problémů.

Zajímavé taky je že poté co jsem ho uvnitř vyčistil a promazal tačal asi ty klapky otevírat včas a uplně zmizelo to škubnutí auta v 4000tis otáčkách, teď se motor probouzí zcela plynule. Možná se předtím otevřeli moc pozdě, než chudák motorek zatuhlé soukolí roztočil a pak ve víšších otáčkách už to znamenalo skok ve výkonu.

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » pondělí 18 duben, 2011 8:09 pm

TO albiman:je možné přesněji new umístění IMRC popsat nebo hodit foto?????

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od albiman » úterý 19 duben, 2011 2:48 pm

Ahoj, moje foto teprve musím někam uploadnou, ale přidám link, na foto podle kterého jsem to dělal já.

Návod:
1) vyndej baterii (pak budeš muset znovu zadat kod do radia) a komplet vzduchový filtr
(je tam jen nacvaknutý a u škrtící klapky je pouze svorka - celé to
odmontuj, budeš potřebovat místo)
2) odmontuj IMRC a odsvoboď z uchycení el. kabel i lanko
pak celej IMRC protáhni pod těma tlustejma trubkama co vedou do
chladiče a vmanévruj ho až za držák baterie přímo pod filtr sání,
polož ho otam naležato a najdeš dvě dírky na šrouby akorát na
IMRC (až budeš hotovej bude IMRC vidět přesně tou malou
mezerou mezi baterii a filtrem)
3) přichytní pořádně el. kablík i lanko aby nedrhnulo o vodní pumpu a
prostě nikde nepřekáželo

brzo přidám moje fotky.... tady je návod v angličtine s fotkama podle kterýho jsem to dělal já (jen já jsem el.kablík táhl přímo)

http://www.talkford.com/topic/112589-re ... rc-how-to/


celá operace trvala asi 20 minut - pomohlo to dokonole a IMRC už nezlobí
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Tak už jsem vše náhrál do své "uživatelksé galerie"

Příspěvek od albiman » úterý 19 duben, 2011 3:16 pm

Tak už jsem vše náhrál do své "uživatelksé galerie"¨, snad vám někomu ty fotky pomůžou

-na netu jsem narazil na ještě jednu možnou příčinu problémů a to je vypadené táhlo které otevírá klapky na přední řadě válců (k zadní jde lanko a teprve od jen k předním válcům táhlo) může vám to podté otevírat klapky jen na předních válcích... (jde to pod škrtící klapkou vidět a lehce zkontrolovat)
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » úterý 19 duben, 2011 5:20 pm

To Albiman:musím vyslovit velkou pochvalu a jedničku......krásně udělaný návod,že jsem to i já pochopil.dík :idea:

daf666
Příspěvky: 7
Registrován: sobota 09 duben, 2011 11:00 pm

Příspěvek od daf666 » úterý 19 duben, 2011 8:50 pm

daf666 píše:Čau, mám problém s IMRC,
motorek se točí hned po nastartování (při variantě že jsem odpojil konektor a nastartoval a pak připojil tak se motorek netočí do chvíle než jako by se v motoru něco seplo (poskočí otáčky) a motorek se rozběhne a pak už zas stále běží).
Zkoušel jsem proměřit konektor podle viz. videa

http://www.youtube.com/watch?v=tlgQEhsJGWA&NR=1

a naměřil jsem tam stálé napětí, ještě jsem dostal tip na slepené ovládací relé tak to ještě prozkoumám.
Ještě bych chtěl zjistit funkci modulu, mám v něm prasklou pružinu a zřejmě vyšmajdané kolo viz. foto

http://st200.rajce.net/Nova_slozka

nevím jak to funguje, můj předpoklad funkce je že motorek zřejmě není krokový, takže pokud sepne tak potočí tím kolečkem s lankem až na doraz a tam se zastaví a ta pružina je tam jen pro vracení kolečka zpět.
Akorát jsem zkoušel ten motorek zastavit a zešrotoval by aj šroubovák tak nějak s tím dorazem nevím.
Předem díky za jakékoli rady.
Hojas poradí někdo.díky.

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od albiman » čtvrtek 21 duben, 2011 1:55 am

Čauko
tvůj předpoklad je správný, motorek není krokový a prostě točí dokud mají klapky zůstat otevřené a poté je zavře pouze pružina...

Koukal jsem na americké forum newcougar.org jeden člověk měl stejnej problém a našel zkrat na kabelech k IMRC...

Mimochodem v USA byla svolávací akce na cougary a měnili tam právě kabely v motorovém prostoru kvůli teplem poškozené izolaci, v evropě nic takového neproběhlo... viděl jsem i fotky, na terých byla izolace uplně rozpadlá.
Skus se teda podívat jak na tom dráty k IMRC jsou....

tady se můžete pokochat na fotkách.... :-)
http://www.fordwiki.co.uk/images/3/39/Imrc11.jpg
http://www.fordwiki.co.uk/images/a/a2/Imrc12.jpg
http://www.fordwiki.co.uk/images/1/1a/Imrc9.jpg
http://www.fordwiki.co.uk/images/e/ef/Imrc7.jpg
http://www.fordwiki.co.uk/images/6/68/Imrc8.jpg
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

daf666
Příspěvky: 7
Registrován: sobota 09 duben, 2011 11:00 pm

Příspěvek od daf666 » neděle 01 květen, 2011 11:30 pm

Hojas,
kabely jsou v pohodě (kde oko dohlédlo), takže problém bude zřejmě někde jinde (můžou být někde zkratované kam oko nevidí, čí nějaké čidlo, které určuje sepnutí modelu), ale chtělo by to postupovat od modelu dál, tím pádem bych potřeboval vědět funkci modulu, abych se měl od čeho odrazit.
Moje představa funkce:
Jelikož tedy motorek není krokový tak při impulzu musí začat motorek točit čím otevře sání na plno (zřejmě j buď sání zavřeno nebo otevřeno naplno, není žádné polootevření), při potřebě zavření motorek přestane točit a pružina to vrátí do výchozí polohy a sání se zavře.
Tady mě ale nenapadá co se stane při otevření toho sání, zřejmě je blbost, aby motorek otočil tím kolečkem na doraz a pak se zarazil o doraz a byl pod proudem a vlastně za chodu stále zastaven na tvrdo tím dorazem až do doby kdy je přerušena dodávka proudu a on povolí a pružina ho stahne zpět, to si nejsem jist jestli by to to kolečko vydrželo (nožná k vůli poruše je tak ojeté), protože mě připadlo že ten motorek má celkem pěknou sílu a nevím co by dělal samotný motorek s takovým principem a předpokládám že by se po nějaké době takové činosti asi spálil.

Když budu věděl tuto funkci tak můžu pátrat po další chybě, protože jak jsem již psal tak mě se motorek točí hned po nastartování (při variantě, že jsem odpojil konektor a nastartoval a pak připojil tak se motorek netočí do chvíle než jako by se v motoru něco seplo (poskočí otáčky) a motorek se rozběhne a pak už zas stále běží). Když vyřeším toto tak zas můžu třeba zas pátrat dále :D

Vodnik
Příspěvky: 19
Registrován: středa 01 září, 2010 11:00 pm

Příspěvek od Vodnik » pondělí 02 květen, 2011 7:19 am

Čau, motorek se ma roztočit cca při 4000ot/min po dojetí na konec se vypíná,je tam vačka , která odpojí přívod elekriky do motoru.
Jestli se ti motorek roztáčí ihned po nastartování je třeba změřit jestli ti náhodou nejde buzení na tranzistor. pakliže ne bude proražený tranzistor.

daf666
Příspěvky: 7
Registrován: sobota 09 duben, 2011 11:00 pm

Příspěvek od daf666 » pondělí 02 květen, 2011 9:56 pm

A já přemýšlel jestli je ten plíšek nějaká tepelná pojistka a ono je to tak prosté :D
Jen ještě pro upřesnění, když to dojede na konec tak to plíšek vypne a pružina vrácí zpět, tím pádem se to trochu vrátí a motor je opět zpuštěn na doraz zas do vypnutí a pružina zas zpět ... takovým způsobem to drží otevřené sání po celou dobu nad 4000ot/min??
Připadá mě to divně řešený mechanizmus...

Motorek běží hned po nastartování, takže budu muset za někým kdo mě to proměří, měřák sice mám aj trochu měřit umím, ale s elektronikou nejsem velkej kámoš, tak tranzistor ani nepoznám, leda že bych dostal typ dle mého předchozího fota , tam je i ten plošnák, pak bych to mohl zkusit proměřit aj sám.

Jinak dík zaradu, smyčka nad problémem se začíná pomalu stahovat :D

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od albiman » úterý 17 květen, 2011 1:52 pm

Už je to měsíc, co jsem celý IMRC přemístil na chladnejší místo pod baterii a můžu potvrdit že to opravdu pomohlo, od té doby mám najeto pěknou řádku kyláků i v těch vedrech co jsou teď a ani jednou nevynechalo:) klepu na dřevo snad bude toto řešení permanentní.... 8)
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

Skyclad
Příspěvky: 5
Registrován: pondělí 07 únor, 2011 12:00 am

Příspěvek od Skyclad » čtvrtek 26 květen, 2011 9:44 am

Ahoj pánové, nejste někdo z Prahy nebo okolí? Mám pocit, že začínám mít s IMRC taky potíž a potřeboval bych někoho, kdo by to zkouknul (projel) a kdyžtak poradil s opravou (spíš se bojim, že bych to zmastil a rozsekal :-). Nový stojí necelých 5t Kč, ale pokud to jde rozhýbat, tak škoda investice :-) díky ...

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od albiman » pondělí 29 srpen, 2011 8:09 am

Tak IMRC už zdá se dosluhuje i mě... přemístění pod baterii pomohlo ale po půl roce se problémy začínají ozývat znovu... pokaždé když na to trošku dupnu po delší dobu tak o IMRC příjdu...

takže pujdu do kšeftu pro tranzistor a v pátek to přepájím držte palce:)
možná se mi i podaří sehnat levně celé nové IMRC mám nějaké ty kmarády přímo ve fordu:-)

ještě jedna věc, která tu myslím zatím nezaněla: ten bílej sajrajt, kterej jste našli na tranzistoru a kdosi tu tuším psal že ji seškrabal, je ve skutečnosti teplovodivá pasta stejná jako se používá třeba na procesory v počítači, kovovej rámeček modulu má pod tranzistorem místo na který trandák přilehne a přes pastu se chladí.. tak bacha na to musí tam být kontakt a pěkně namazanej jinak se vám tranzistor přehřeje... (v praxi to ale možná funguje spíš opačně a tranzistor se pěkně prohřívá od bloku motoru:))
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tico » pondělí 29 srpen, 2011 10:28 pm

2 albiman: Ač se to nezdá, tak i chladič v pekle motorovýho prostoru ten výkonovej tranzistor chladí. Co tam je za tranzistor?
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od albiman » úterý 30 srpen, 2011 6:26 am

původní tranzistor má označení 2N6045 má 75W a 8A pracovní teplotu do 120 stupnů což je teda docela dost na to aby to přežilo...

doporučuje se měnit za silnější a u nás dostupnější BDW93C 80W a 12A

-dneska ho jdu koupit měl by stát 19kčs ... tak jsem zvědavej hlavně na to pájení když jsem v životě držel pájku tak 2X:-)))

-mimochodem náš 2,5 měl původně IMRC ovládanej pouze podtlakem bez elektroniky, teprve později ho vylepšili:) četl jsem taky o možnosti vyměnit klapky imrc za lepší plastové s proudnicovým tvarem který zlepší proudění vzduchu přídá pár kobylek...
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od albiman » pondělí 01 červenec, 2013 10:56 am

Tak jsem si opět hrál s problematickým IMRC a zjisti zase něco nového:)

Po přepájení tranzistoru to tentokrát zdá se vzdal motorek (táhlo IMRC se ani nehne) - uvědomil jsem si že se příznaky radikálně liší, auto ted jede skoro stejně jako když vše fungovalo ale ve visokých otáčkách přecejen namá takový výkon, zmizelo to škubnutí po 4000rpm a auto má i jiný zvuk, je to více taková vrčivá amerika než zvuk vytočeného motoru nezní už prostě podobně jako bmw. ve středních otáčkách úbytek nepoznáte ale třeba na 2ku se ručička otáčkoměru už jen velmi pomalu převaluje od 5,5tis na 7tis k omezovači, chybí také výkonová špička.

takže máme vlastně 3 možnosti jak tohle auto jede:

1) vše funguje jak má : škubnutí po 4tis od IMRC ... zvuk je řev vytočeného motoru s pištěním od sání
2) nespíná IMRC kvůli tranzistoru: při jízdě se motor přepne do nouzového režimu (IMRC nepotvrdí zapnutí), dutej hlubokej zvuk a ztáta tahu ve višších otáčkách - po opětovném nastartování je vše zase ok do dalšího vypadnutí imrc
3) porucha motorku/uvolněné táhlo/jiný mechanický problém - motor normálně táhle asi do 5 tis pak mu přecejen oproti normálu dochází dech - zachovává si "vrčivej" americkej zvuk i ve višších otáčkách


Takže teď abych hledal náhradní motorek:( novej IMRC se mi kupovat nechce na to mě celá tahle situace až moc baví abych se tu srandu připravil:)))))
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

wenk2
Příspěvky: 108
Registrován: úterý 20 březen, 2012 7:59 pm

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od wenk2 » pondělí 01 červenec, 2013 9:44 pm

přesně jak píšeš od 5500-7000 to jde už hrozně pomalu.Akorát mě se hejbe motorek. A už nevim co s tim:-(

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od albiman » úterý 02 červenec, 2013 12:29 pm

Možná je motor v nouzovém režimu z jiného důvodu, nebo imrc nevrací info o otevření klapek, nebo vypadé táhlo ke klapkám...


já si dneska jdu na poštu pro novej starej IMRC sehnal jsem z mondea prej že zaručeně funkční no tak se nechám překvapit 8)
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

wenk2
Příspěvky: 108
Registrován: úterý 20 březen, 2012 7:59 pm

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od wenk2 » úterý 02 červenec, 2013 10:12 pm

všechno je v pohodě právě, žádnej nouzák atd, klapky nejsou vypadlý.

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od albiman » čtvrtek 04 červenec, 2013 8:13 am

Koukni se jestli se ti otevírají při protůrování motoru ... (přesný návod jak najít tu malou skulinku kterou je vidět táhlo ke klapkám se tu už oběvoval vícekrát i s videem) prostě polož obličej někam na blatník u baterie a koukej se pod škrtící klapku... kousek nalevo (směrem k čumáku auta) uvidíš táhlo... při protůrování na volnoběh by jsi měl vidět jak se pohne a otevře kalpky.



jaj na fórech o normálních autech se pořád řeší jak zvýžit výkon jen u nás přemýšlíme jak ho vrátit na původní uroveň :roll:
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

Matko
Příspěvky: 53
Registrován: neděle 28 duben, 2013 7:30 am
Bydliště: Liptovský Mikuláš / Bratislava

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od Matko » pátek 05 červenec, 2013 8:52 pm

ahojte, tak som aj ja dnes skúsil povykrúcať do otáčok môjho kocúrika, a poznatok z jazdy je asi taký, že od 5tis. ot. už pridáva veeeelmi pomaly, na trojke ešte ako tak, no 4 a 5 skoro nič.
imrc mi funguje, teda naspoň keď som ho skúšal pred aj po jazde.

čo som si všimol lanko plynového pedálu ma značnú vôlu, cca 2cm stlačenia pedálu mi klapkou ani nehne, zdá sa mi volné lanko, aj samotný pedál a rovnako mi príde volné aj prepákovanie medzi lankom a klapkou, máte nejaký typ ako to dať super stavu? šponovanie lanka som nenašiel ani na jednom jeho konci :?:

okrem toho pri 5tis. otáčkach mi začne blikať (svietiť) kontrolka baterky, pravdepodobne ju nevládze dobíjať, otázne či potom funguje zapalovanie sviečok tak ako má? :|

máte skúsenosť? každá rada dobrá bude

Uživatelský avatar
DiDi
Příspěvky: 77
Registrován: pátek 20 červenec, 2012 11:18 am
Bydliště: Zábřeh

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od DiDi » úterý 09 červenec, 2013 8:51 pm

S tou kontrolkou bych to videl spis na regulaci dobijeni nebo tak... Zkontrolovat altik a kable....
Jinak s tim plynovym pedalem a tim ovladanim klapky mam taky problem, jsou tam velke vule a nevim jak to utahnout....

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od Tico » středa 10 červenec, 2013 8:37 am

Jenom pro zajimavost - jakej tranzistor do toho imrc davate? A jeste me v tomhle tematu zaujaly hlasky o "rozzhavenym" motoru - nevim presne, kde je imrc prisroubovanej, ale pokud to nebudou vyfukovy parohy, neumim si na motoru predstavit misto s povrchovou teplotou vyssi, nez 90C. Vzhledem k pouziti kremikovyho trsnzistoru, kterej muze fungovat treba do 150C, mi to umisteni neprijde kriticky. Otazka je, jestli ta nahrada trandu je dostatecne proudove dimenzovana...
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od albiman » čtvrtek 11 červenec, 2013 7:35 am

IMRC je přišroubovanej vepředu pod plastem s hrdým nápisem duratec 2,5 24V:)

je přišroubovanej přímo k hlavě motoru nad svodama ... jo máš pravdu sice bývá tak horkej že na něj nejde sáhnout ale přes 90 určitě nemá ...

problém bude spíše stáří tranzistoru, prostě to najednou začně vypadávat když je motor moc zahřátej - mě to dělalo hlavně když jsem třeba zastavil na benzínce a poté vyjel zpět na silnici, nebo při sportovní jízdě.

Navíc i tranzistor se musí chladit, má pod sebou takové lůžko s tepelně vodivou pastou aby se dotýkal samotné kovové krabičky IMRC a chladil se o ni, možná už to prostě po těch letech nedává:) - když jsem cele jimrc přesunul pod baterii tak problémy téměř ustali, teda asi tak na rok pak se to zase postupně zhoršovalo.
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

Uživatelský avatar
tragéd
Příspěvky: 394
Registrován: úterý 18 červen, 2013 7:18 pm
Bydliště: Trnava

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od tragéd » sobota 08 březen, 2014 5:18 pm

Takže mne tiež zhebnul ten modul. Podla všetkého na mojom aute ešte otváraní nebol, konektor zataveny nejakou zivicou, šrobik na plošaku ktoru drzi tranzistor, ani boha odtiahnut a všetko čiste ako ma byt. No viem ze minuly rok mi imrc fungoval a kopnutie pri 4000 ot som vzdy pocitil hlavne pri 1 a 2 jke. Na 3ke uz ten efekt samozrejme taky nebol. Po dlhej dobe som si všimol že mi vždy pri štarte a cca 6 sekundach nieco akoby zaskripe. Myslel som ze je nejaka vada motoru, ale po odpojeni konektoru do imrc to prestalo. takze som sa dal na opravu. po sundání krytu modulu som zbadal motorcek a plošák. našiel som zavadu taku ze motorcek lubi potočit aj bez toho aby bol motor vytoceny nad 4000ot kedy ma vlastne vskutosnosti tocit... potom pretocil aj po vypnuti motora ... hruza ... aj toto je zavada tranzistora alebo je to samotna vada motorcka??? za novy imrc modul pytaju 360 eur :D

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od Tico » neděle 09 březen, 2014 4:18 pm

S největší pravděpodobností je proraženej ten výstupní tranzistor (zkrat mezi E a C tj. mezi pravou a prostřední nožičkou)...
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

kuja53
Příspěvky: 35
Registrován: čtvrtek 10 duben, 2014 8:00 am
Bydliště: Kladno

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od kuja53 » úterý 29 duben, 2014 7:58 pm

Ja se dneska jal hrdine prehazovat IMRC a zjistil sem,ze za baterkou na drzaku zadny dirky nemam,takze nejak nevim,kam to mam pridelat. Nemuzete nekdo vyfotit, kam to ma teda prijit? Diky:)
Ford Cougar 2.5 24V a Renault Laguna Grandtour 1.9dci

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: 2,5 (2544) 2001 - zda se mi ze je pomaly...

Příspěvek od albiman » pátek 03 duben, 2015 12:15 pm

Dal jsem ted IMRC opravit do elektra (videoklinik) a říkali že si mám dávat hlavnmě pozor aby se kovovej chaldič toho tranzistoru nedotýkal kovu... je tam ještě od fordu plastovej šroubek a nějaká nevodivá podložka a teprve na ní pasta... říkali že se musí dobře chladit takže kvalitní pastu a thole místo té originální podložky:

slídová podložka pod tranzistor

http://www.gme.cz/gl530-p621-005
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

Homer1
Příspěvky: 4
Registrován: sobota 13 srpen, 2016 5:28 pm

Re: Tak už jsem vše náhrál do své

Příspěvek od Homer1 » pátek 19 srpen, 2016 4:36 pm

[quote="albiman"]Tak už jsem vše náhrál do své "uživatelksé galerie"¨, snad vám někomu ty fotky pomůžou

Čau. Mám stejný problém jako ty před lety.
Chtěl bych přemístit IMRC modul jinam.
Zkoušel jsem podle popisu ho dát pod baterku,
ale nějak se mi ho nepodařilo smysluplně připevnit k držáku baterie.
Četl jsem, že máš fotky jak to provést. Hodně by mi je pomohlo vidět,
jaks to provedl :-) Poradíš mi? Jak se dostat do tvoji "uživatelské galerie"
a podívat se na to.
Anebo poradí-pošle mi foto někdo z vas Forďáci?
Třeba i na muj e-mail. Diky.

Odpovědět