Olej

motor, podvozek, brzdy, filtry, náplně, ...série

Moderátor: Správci Poradny

Odpovědět
Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Olej

Příspěvek od zedman » středa 21 červenec, 2010 10:12 am

Ahoj o víkendu se chystám měnit olej chtěl jsem se jen zeptat jestli mám dát na něco speciálního pozor nebo klasicky olej ven, filtr a zpět???
Jinak budu dávat Havoline 5W-30 energy.[/quote]

Uživatelský avatar
thom4s
administrátor
administrátor
Příspěvky: 86
Registrován: pátek 26 září, 2008 11:00 pm
Bydliště: Trnava, SK

Re: Olej

Příspěvek od thom4s » středa 21 červenec, 2010 12:50 pm

zedman píše:Ahoj o víkendu se chystám měnit olej chtěl jsem se jen zeptat jestli mám dát na něco speciálního pozor nebo klasicky olej ven, filtr a zpět???
Jinak budu dávat Havoline 5W-30 energy.
[/quote]

Uplna klasika ako pises : vypustit olej , vymenit filter , naliat a hotovo.
Ked som menil olej za iny ako som mal tak som pouzil aj preplachovac ale ak tam ide ten isty tak to neni treba.

Osobne pouzivam Valvoline Powersyn 5W30 .
Ford Cougar 2.5 V6 , K&N , Denso Iridium Power , Ulter Sport duplex , Cobra resonator , Magnecor KV85

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » sobota 24 červenec, 2010 6:20 pm

Tak poznatek k výměně oleje. Nejde to tak po másle jak jsem čekal. Jako první co mě naštvalo bylo to že se nedá použít golovka protože se tam nevleze a druhé co mě dojalo byl typický rozměr šroubu 15ka. Tu jsem samozřejmě neměl takže koupit a poté proklínaní technika od forda který šroub tak utáhl že nešel povolit a matka se samozřejmě odporoučela. Takže v pondělí do forda pro noví šroub na starý navařit tyč nahřát a vyškubnout pěkná komplikace při obyčejné výměně oleje.
V6-2495

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » sobota 24 červenec, 2010 6:50 pm

nemyslím že by 15tka byl náky atyp,ale aspon vím co mě čeká....... =-O

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » sobota 24 červenec, 2010 6:53 pm

No zrovna klasika to není.
V6-2495

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » sobota 24 červenec, 2010 7:04 pm

no to jo,ale ted rozebírám pumu a tam je hooodně atypů.......takže co auto to specifický klůč...... :roll:

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » pondělí 26 červenec, 2010 5:36 pm

Tak ani koupě nového šroubu se neobešla bez komplikací v Dankaru mi nebyl schopný poradit dal na výběr mezi šroubem 21mm a 28mm ale 21 že už nemůže objednat takže mi vlastně na výběr nedal prý ať to vytáhnu a donesu tak nevím jestli jsem tam měl dojet se šroubem v ruce a bez oleje v motoru :lol: takže jsem to vzal přes Rall tam mi řekl 28mm ale že ho nemá takže dál do fordu malý a velký. Tam ochotný borec taky nevěděl ale že zkusí pře VIN taky nepomohlo takže nakonec zvolen šroub 28mm s tím že pokud nebude pasovat bezplatně vymění za 21mm.
V6-2495

Uživatelský avatar
CATerPILAR
administrátor
administrátor
Příspěvky: 366
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Czech Republic-Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CATerPILAR » úterý 27 červenec, 2010 10:55 am

A jaký nakonec použiješ klíč na zamontování nového šroubu. Píšeš, že golou se tam nevlezeš. Na to musí být speciální klíč ještě?

Mě pro změnu čeká výměna olejové vany, protože mám prasklinu v závitu kolem šroubu. Teď to mám zakydaný nějakým silikonem, aby to neteklo.
Jak se jmelí zelená, kombajn valí Doubravou.
Kolik dveří otvíráš, tolik nohou dupe.

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » úterý 27 červenec, 2010 6:31 pm

Tak hurá a hotovo pro všechny info šroub má délku 28mm. A je to klíč 15ka nejlépe očko nic jiného se tam nevejde. Nakonec se musela navařit nová matka přes starý šroub a šel ven motor teď jenom přede.
V6-2495

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » sobota 31 červenec, 2010 10:12 am

Tak poslední věc k oleji nevím jak to cougar poznal (asi rozbor oleje :-) ale rozsvítila se mi kontrolka servisu dá se to nějak smazat???
V6-2495

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

re

Příspěvek od Hudson » sobota 31 červenec, 2010 10:31 am

jj dá se to vymazat....mrkni na starší témata a tam je to popsané

Uživatelský avatar
CATerPILAR
administrátor
administrátor
Příspěvky: 366
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Czech Republic-Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CATerPILAR » sobota 31 červenec, 2010 3:42 pm

zedman píše:Tak poslední věc k oleji nevím jak to cougar poznal (asi rozbor oleje :-) ale rozsvítila se mi kontrolka servisu dá se to nějak smazat???
Kontrolka sevisu se Ti rozsvíti pravidelně do najetí určitého počtu km.
Jak se jmelí zelená, kombajn valí Doubravou.
Kolik dveří otvíráš, tolik nohou dupe.

Uživatelský avatar
thom4s
administrátor
administrátor
Příspěvky: 86
Registrován: pátek 26 září, 2008 11:00 pm
Bydliště: Trnava, SK

Příspěvek od thom4s » sobota 25 září, 2010 10:01 am

Dnes mi pekne zamrzol usmev na tvari ked som opat menil olej stym ze som si kupil novy 28mm srob na ktory som musel cakat vo Forde 4 dni a ked som vytiahol stary, zistil som ze tam je ten mensi. 28mm sa tam nevleze na dlzku cely.

Takze len pre info moja V6 1999 2544cc ma ten mensi srob.


zedman píše:Tak hurá a hotovo pro všechny info šroub má délku 28mm. A je to klíč 15ka nejlépe očko nic jiného se tam nevejde. Nakonec se musela navařit nová matka přes starý šroub a šel ven motor teď jenom přede.
Ford Cougar 2.5 V6 , K&N , Denso Iridium Power , Ulter Sport duplex , Cobra resonator , Magnecor KV85

Uživatelský avatar
zedman
Příspěvky: 81
Registrován: pondělí 03 srpen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od zedman » neděle 26 září, 2010 3:20 pm

Hmm tak to je fakt divné máme prakticky stejné auta já mám jenom 2495cc. Co si udělal zkrátil ho??
V6-2495

Uživatelský avatar
thom4s
administrátor
administrátor
Příspěvky: 86
Registrován: pátek 26 září, 2008 11:00 pm
Bydliště: Trnava, SK

Příspěvek od thom4s » pondělí 27 září, 2010 7:12 am

Skusim ho vo Forde vymenit. To uz nejak vydrzim bez auta nejakych par dni navyse. Nejak mi bolo luto sneho odrezat ked stal 7,5 Euro . :)
zedman píše:Hmm tak to je fakt divné máme prakticky stejné auta já mám jenom 2495cc. Co si udělal zkrátil ho??
Ford Cougar 2.5 V6 , K&N , Denso Iridium Power , Ulter Sport duplex , Cobra resonator , Magnecor KV85

Uživatelský avatar
DiDi
Příspěvky: 77
Registrován: pátek 20 červenec, 2012 11:18 am
Bydliště: Zábřeh

Re: Olej

Příspěvek od DiDi » čtvrtek 22 srpen, 2013 6:46 pm

Pánové po 10 000km jsem byl nucen dolit asi 1L oleje... Sel jsem tedy na net, objednal olej co tam mam Ford Formula F 5W30 ACEA A1/B1

Přišel balík s olejem, v rychlosti jsem ho vzal a nalil.... Teď dojdu domů a koukám a oni mi poslali Ford Formula F 5W30 ale ACEA A5/B5

Je to nějaký problém??? Pokud ano, budu muset ten olej vyměnit celý???

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od Tico » pátek 23 srpen, 2013 8:11 am

Můžu tě uklidnit na na tu Formulky A5/B5 jezdím od r. 2010 a žádná katastrofa se nekoná. K závěrům netových flejmů je lépe přistupovat s rezervou :)
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Uživatelský avatar
DiDi
Příspěvky: 77
Registrován: pátek 20 červenec, 2012 11:18 am
Bydliště: Zábřeh

Re: Olej

Příspěvek od DiDi » sobota 24 srpen, 2013 6:20 am

A nevíš v čem je rozdíl mezi tim A1/B1 a A5/B5 ???

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej

Příspěvek od Tico » neděle 25 srpen, 2013 9:45 pm

Abych to upřesnil - A5/B5 tam mám poslední 2 roky. Vysvětlení výkonnostních tříd ACEA: http://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni- ... vych-oleju
Z tabulky mi laickým pohledem vychází jako nejvhodnější náhrada za A1/B1 právě A5/B5 (možnost delších intervalů výměn, oleje pro vysokou zátěž, rozsah viskozit HTHS stejná jako A1/B1).
Jinak legendární a výživná olejová debata zde :) http://www.cougar-club.cz/viewtopic.php?f=13&t=71
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Odpovědět