egr

motor, podvozek, brzdy, filtry, náplně, ...série

Moderátor: Správci Poradny

Odpovědět
Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

egr

Příspěvek od Hudson » úterý 10 duben, 2012 7:33 pm

čauky všem,prosím o radu:jak demontovat egr...tedy ufona.....2 šrobky jsem odstranil,ale stále to drží na kusu trubky je na ní sice jakoby matka ale nevím co s ní.....povolit nejde.díky

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: egr

Příspěvek od Tico » úterý 10 duben, 2012 9:45 pm

Procedura v TISu jednoduše praví:
3. Disconnect the exhaust gas recirculation ( EGR) valve tube.
...a je u toho obrázek - ta matka (resp. šestihran na trubce) musí jít povolit. Na konci je vnější závit zašroubovanej do UFA. Takže asi bude potřeba použít WDčko a brutforce :)
Proč ho demontuješ?
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

Re: egr

Příspěvek od Hudson » středa 11 duben, 2012 5:01 pm

čauky,aha takže tu matku musím povolit hm hm ...blbě se na to muže a nejde to no....no holt musí.no chtěl bych ho vyndat a pročistit a tak.prostě si ho ošahat. :)

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: egr

Příspěvek od Tico » středa 11 duben, 2012 9:45 pm

Taky jsem takový cuky, ale nakonec zvítězila lenost a na EGR ventil byla nasazena silikonová hadička zaslepená slušivým nerezovým šroubkem :)
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

Re: egr

Příspěvek od Hudson » čtvrtek 12 duben, 2012 5:01 pm

no to jsem taky udělal,ale nic moc.žádný rozdíl jsem nepocítil.proto ho chci vyndat a vyčistit.chjo....nece to někdo za mě udělat? :oops:

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: egr

Příspěvek od Tico » čtvrtek 12 duben, 2012 6:47 pm

Aha....myslel jsem, že odpojený EGR ničemu nevadí (tedy kromě zelenejch pošuků). Jde jenom o to, aby ECU nedostávala chybový hlášky a jako bonus se nebude zasírat klapka - nebo se pletu?
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: egr

Příspěvek od -petr- » středa 18 duben, 2012 5:19 pm

Když jsem Cougara koupil, malinko při udržování stejné rychlosti/otáček pocukával. Provedl jsem zmíněnou bastardo opravu zaslepením a od té doby je chod motoru hladký ve všech režimech, spotřeba příjemná... Na diagnostice se pochopitelně ukázala chyba na EGR ventilu - pochlubil jsem se mechanikovi od Fordů (podle mě šikovnýmu) s výše zmíňovanou úpravou a taky říkal, že to ničemu nevadí. Najel jsem už 30.000 km. Takže za mě dobrý.
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: egr

Příspěvek od Tico » středa 18 duben, 2012 8:56 pm

2 petr: A jenom pro upřesnění - zaslepils to těsnění mezi "ufem" a sáním a nebo podtlakovej vstup do ufa? Já mám po původním majiteli zaslepen vtup podtlaku do ufa, ale trošinku to pocukává, tak si říkám, jetli ten ventil netěsní, tak by asi bylo "čistší" odizolovat ho od sání.
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: egr

Příspěvek od -petr- » středa 18 duben, 2012 10:09 pm

Udělal jsem z izolačky "klobouček" na vstupu do "ufa"a na ten nacpal původní gumové koleno s hadicí. Je fakt ale, že když se to vlivem tepla na nějakou dobu rozpojilo tak, že ufo zůstalo holé a záslepka trčela v gumovém koleně, žádné cukání se neobjevilo. Podle téhle zkušenosti je třeba utěsnit především podtlakovou hadici, řekl bych...
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: egr

Příspěvek od Tico » sobota 21 duben, 2012 2:19 pm

Ono asi taky zalezi v jakym stavu je ufo. Pokud propousti vyfukovy plyny do sani, pak je na miste otunit ho nepropustnym tesneni. Jinak jsem koukal, ze mam zaslepenej jak naustek na ufu, tak privodni hadicku. Jenom jsem ty zaslepky vymenil za spolehlivejsi, protoze sroubky nejsou zrovna idealni reseni :-)
Resim totiz i vyssi volnobezny otacky - pohybujou se kolem 1000 rpm na teplym motoru.
Takze mam podezreni, ze to nekde prisava. Ovsem vim, ze volnobeh zetecu je docela psycho a lisi se podle toho, jestli auto jede nebo stoji + ruzny snimace, ktery zvysujou volnobeh. Btw kolik otacek ukazuje pri volnobehu ostatnim dvoulitrarum?
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: egr

Příspěvek od -petr- » neděle 22 duben, 2012 7:14 pm

Mně to drží cca 900rpm u stojícího i jedoucího auta, ale moc je nesleduju.
Měl jsem i 1.6 Zetec a zajímavostí u Cougara je, že když vyřadím a nechám otáčky padnout na volnoběh za jízdy, kolem 1.600rpm se otáčky zhoupnou zpět na cca 2.000rpm a pak klesnou na zmíněných 900rpm. Obvyklé to asi nebude, ale nijak se to nezhoršuje a ničemu nevadí...takže neřeším.
Naposledy upravil(a) -petr- dne pátek 27 duben, 2012 5:30 pm, celkem upraveno 1 x.
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: egr

Příspěvek od Tico » čtvrtek 26 duben, 2012 7:37 pm

Teď jsem koukal, že E85 asi nějak pročistilo systém a po natankování čistýho N95 na Shellce se drží volnoběh na vzorných 900rpm.
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

george111
Příspěvky: 10
Registrován: úterý 30 listopad, 2010 12:00 am
Kontaktovat uživatele:

Re: egr

Příspěvek od george111 » neděle 29 duben, 2012 1:10 pm

U mě se po odpojení EGR otáčky volnoběhu nijak nezměnily, takže těžko říct jaký to má (jestli vůbec nějaký) vliv. Jinak na normálně trochu ohřátým motoru (po vyčištění volnoběžnýho ventilu a klapky sání) mi stabilně drží na 800rpm. Taky zkouším jakej je rozdíl mezi odpojeným a zapojeným EGR a možná je to jenom pocit, ale jedinej rozdíl kterej jsem zaznamenal je při sundávání nohy z plynu, když je ufo odpojený, tak není cítit žádný "škubnutí", ale když je zapojený, tak auto malinko škubne v okamžiku, kdy člověk už pomale ani necítí plyn pod nohou.

Hudson
Příspěvky: 238
Registrován: pondělí 26 říjen, 2009 12:00 am

Re: egr

Příspěvek od Hudson » neděle 29 duben, 2012 2:42 pm

netušil jsem že erg má vliv na otáčky....

melon
Příspěvky: 21
Registrován: úterý 14 prosinec, 2010 12:00 am

Re: egr

Příspěvek od melon » pátek 01 listopad, 2013 3:33 pm

cawte, chcem sa opýtat - ak vypojim tu malu zelenu hadičku z EGR ventilu malo by sa niečo stat ? kolisat otačky, zdochnut motor alebo niečo podobe ? chcem zistit či funguje EGR alebo nie - prípadne ho zaslepit

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: egr

Příspěvek od Tico » sobota 02 listopad, 2013 9:25 am

EGR ventil je ovladanej podtlakem a hadicku, ktera ten podtlak k ventilu privadi je potreba odpojit a zaslepit.
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

melon
Příspěvky: 21
Registrován: úterý 14 prosinec, 2010 12:00 am

Re: egr

Příspěvek od melon » neděle 03 listopad, 2013 2:54 pm

ked som odpojil tu hadičku žiaden podtlak tam nešiel (zrejme odišlo niečo čo ovlada ten podtlak) - egr som odtunil zaslepkou od sania, plus som odpojil a zaslepil tu podtlakovu hadičku :wink:

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Re: egr

Příspěvek od Titan » neděle 03 listopad, 2013 4:22 pm

to melon:
EGR je aktivní za jízdy a až po zahřátí motoru. Vypnuté je při volnoběhu a ve zvýšené zátěži.
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

melon
Příspěvky: 21
Registrován: úterý 14 prosinec, 2010 12:00 am

Re: egr

Příspěvek od melon » neděle 03 listopad, 2013 6:05 pm

skusal som to zo zahriatym motorom a pridával som plyn a nič - ak je teda aktívy až za jazdy tak to tažko skúsim :? ale kedže som ho odtunil je mi to už jedno a dakujem za info :idea:

Uživatelský avatar
tragéd
Příspěvky: 394
Registrován: úterý 18 červen, 2013 7:18 pm
Bydliště: Trnava

Re: egr

Příspěvek od tragéd » úterý 25 únor, 2014 9:43 pm

máte tu prosim Vás podkladu maketu skutočnej velkosti na zaslepenie EGR ventilu, chcem vystrihnut papierové tesnenie odolne voči teplu medzi samotný egr ventil a kovovu trubku? niekde som to raz videl, len som to ignoroval a nemozem to znova najst ...

Uživatelský avatar
tragéd
Příspěvky: 394
Registrován: úterý 18 červen, 2013 7:18 pm
Bydliště: Trnava

Re: egr

Příspěvek od tragéd » čtvrtek 26 březen, 2015 3:23 pm

Takze pol roka som jazdil na zaslepenom funkcnom egr ventile a po opatovnom spojazdneni mozem prehlasit ze citim mensiu spotrebu aj ked mam 215/45R17. Auto nedusi ide pravidelne .... :?:

Odpovědět