LPG do cougara

motor, podvozek, brzdy, filtry, náplně, ...série

Moderátor: Správci Poradny

Odpovědět
kopi01
Příspěvky: 8
Registrován: úterý 24 září, 2013 9:16 pm

LPG do cougara

Příspěvek od kopi01 » neděle 12 říjen, 2014 10:35 am

Co si o tom myslíte :D

Uživatelský avatar
tragéd
Příspěvky: 394
Registrován: úterý 18 červen, 2013 7:18 pm
Bydliště: Trnava

Re: LPG do cougara

Příspěvek od tragéd » neděle 12 říjen, 2014 11:00 am

Načo ... ! :?: chceš jazdit za málo? Kúp si TDI alebo 1.2 16V ... :idea:

dejww
Příspěvky: 31
Registrován: neděle 01 červen, 2014 10:00 pm

Re: LPG do cougara

Příspěvek od dejww » neděle 12 říjen, 2014 12:59 pm

když si koupíš TDI už jezdit nebudeš :D :D

Uživatelský avatar
šmoula
fanda
fanda
Příspěvky: 198
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Cajzlovo

Re: LPG do cougara

Příspěvek od šmoula » neděle 12 říjen, 2014 6:27 pm

No hele řeknu to asi takhle:

Na LPG jsme měli nebo máme v rodině několik aut. Počínaje dřevními dobami a mými začátky s Favoritem, přes dědovu Felicii 1.3, potom Octavii 2.0, Peugeot 406 3.0. V současné době prohání manželka Hyundai Sonatu 2.4 s pohonem na LPG a vše jsem měl tu čest řídit a najet v každém z výše jmenovaných aut pěkných pár tisíc km.
Shrnul bych to asi tahkle:
Favorit i Felda měly namontovány systémy asi minus 5 generace, tzn. jízdní komfort, občasné výrazné trhání a úbytek výkonu v určitých jízdních režimech byl na denním pořádku. Ale jak říkám nainstalovaný systém na spalování LPG byl poplatný tehdejší době (konec minulého tisíciletí). I když jízdní vlastnosti a komfort cestování u těchto aut byly i na originální pohon docela tragické.
U Octavie byl nainstalovaný systém Lovato, ale tohle auto nemůžu moc objektivně posoudit, bo s ním byl jeden průser za druhým, takže více stálo v garáži nebo v servisu než že by jezdilo. Pravda je, že naprostá většina problémů nepadá na vrub LPG. Ale z těch pár tisíc km, co jsem s ním najezdil to byla subjektivně ve spojení s LPG nejhorší volba. Auto mi přišlo úplně mrtvé po přepnutí na plyn, takový úbytek výkonu byl až nepochopitelný.
5 let jsem sedlal Peugeot 3.0, ve kterém byl nainstalovaný systém BRC. Od té doby se zcela změnil můj pohled na LPG. Najel jsem s autem cca 80t. km bez jediného problému nebo závady, která by souvisela s LPG. Pouze pravidelné prohlídky co 10t. km (zkouška těsnosti systému, co 20t. km výměnu filtrů, apod.). Spotřeba benzínu byla cca 12L, plynu cca 14L. Naprostá spokojenost. Výkonově jsem nepoznal žádný rozdíl, jestli jedu na benzín nebo na plyn. Auto pak šlo do světa a náhodou jsem se s novým majitelem setkal asi po 5 dalších letech a 70t. km a ten mi řekl, že musel řešit po 10 letech výměnu nádrže na LPG (což je ale zákonná povinnost) a nějakou drobnost za cca 5tis. Kč musel na plynovém zařízení vyměnit. Na cca 150t. km nájezdu na plyn to není věru špatná bilance.
V současnosti manželka sedlá Sonatu 2.4 automat taktéž s BRC systémem a můžu napsat to samé, co u Peugeota. Bez jediného problému, pouze pravidelné prohlídky a jinak žádná investice navíc. Spotřeba při jízdě na benzín cca 10,5L na plyn 12,5L. Najeto po instalaci plynu cca 40t. km. Opět žádný pozorovatelný rozdíl mezi jízdou na benzín a LPG. Pouze jednou se mi před asi 2 lety v zimě a opravdu velkém mrazu stalo, že mi vypnul plyn, bo systém neudržel v té kose teplotu na úrovni, aby bylo možno jet na plyn. Toť za cca 8 let provozu v podstatě jediný problém, co jsem kdy měl.
Jo a Peugeot i Sonata byly na doporučení servisu, který montoval LPG do auta, vybaveny přídavným zařízením na přimazávání ventilů, resp. jejich sedel. Nutnost jejich instalace nedokážu posoudit, takový odborník zdaleka nejsem, spolehnul jsem se tedy na jejich doporučení.

Závěrem jenom podotknu, že pokud bych na Cougarovi najel ročně nějaký rozumný počet km a ne mých obvyklých směšných 6t. km, tak by do něj šel hned taky plyn. Myslím, že doba kdy se dala kydat špína na LPG z důvodu špatných jízdních vlastností, nedostupnosti čerpacích stanic, apod. je dávno pryč a auto poháněné tímto palivem je dnes pro 95% uživatelů z hlediska jízdy nerozeznatelné od auta na tradiční benzin.
Jo abych nezapomněl, nevýhodou je samozřejmě zákaz vjezdu do spousty podzemních a podobných parkovišť. Pokud to ovšem máte ošéfované tak jako my, tzn. nálepku LPG na skle nevozíte a plnící otvor máte schovaný pod pokličkou na benzín, tak vás můžou se všemi zákazy poškrábat na zádech.

Uf, hawk !b
Sám svobody kdo hoden, svobodu zná vážiti každou.
Cougar V6/24V (2544 ccm)

lukasz9
Příspěvky: 41
Registrován: sobota 27 duben, 2013 10:25 pm

Re: LPG do cougara

Příspěvek od lukasz9 » úterý 14 říjen, 2014 5:56 am

kopi01 píše:Co si o tom myslíte :D
Mám Cougara V6 s LPG, pýtaj sa čo ťa zaujíma
Cougar V6 Laser Red 125kW + LPG

MrCaesar
Příspěvky: 72
Registrován: neděle 14 duben, 2013 11:57 am

Re: LPG do cougara

Příspěvek od MrCaesar » úterý 14 říjen, 2014 9:49 am

Moje první auto - BMW E34 525i, řadový 6vál 125kW z roku 88 se starším LPG tuším Lovato s válcovou nádrží v kufru (jednobodový vstřik do sání, řídicí jednotka ignorující signál z lambdy a tak...). Najeto cca 50tkm. Krom občasného štelování (ještě šroubečkem na reduktoru) no-problem.

Moje druhý auto - BMW E38 740i, V8 210kW z roku 95. LPG Magic II (vícebodový vstřik, systém používající výstupy z původní motorové jenotky, tedy neignorující její adaptace a lmabdu a negenerující při správném seřízení problémy s jízdou na benzín) s toroidní nádrž místo rezervy jsem nechával montovat takřka hned po koupi. Najeto taky cca 50tkm. Rovněž no-problem co se LPG týče.

Moje současný auto - Ford Cougar V6 125kW z roku 99. Opět jsem si nechal na základě dobrých zkušeností montovat LPG Magic II. Zatím najeto cca 20t km a rovněž zatím bez problému. Co jsem udělal a můžu vřele doporučit, tak je větší toroidní nádrž do rezervy. Mám 62l vodního objemu. Protože je u Cougara rezerva mělká, vyčuhuje do kufru. Svařil jsem si na míru "lešení". K podlaze kufru jsem ho jen heftnul oboustranou lepicí páskou (šel by použít i nějaký průmyslový suchý zip, nebo cokoli, co nevyžaduje vrtání do auta a je odnímatelný) aby necestovalo a nebouchalo. Takže a) kufr má dvojitou podlahu, pod kterou mám nářadí a výbavu, takže mi nelítá v kufru b) při sklopení zadních sedaček je podlaha kufru v rovině, takže se dá v autě pohodlně spát c)natankuju cca 55l a při kombi. jízdě normálním stylem jsem schopnej najet i přes 500km.

Za mě LPG do cougara rozhodně ano. Ještě pro doplnění: Na vyjmenovaných autech nebyl znát rozdíl ve výkonu při jízdě benzín/LPG.

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG do cougara

Příspěvek od Tico » úterý 14 říjen, 2014 4:41 pm

Ona ta povest LPG je dana minulosti, kdy to mel kdejakej trouba ve skodovce a pokud to nemel spravne sestelovany, podavalo to zalostny vykony. Stejne jako v jinych oborech lidske cinnosti i zde plati vyrok doktora Fasta z Basniku: "Nejvice mluvi ten, kdo toho nejmene vi" :-)
PS: pro jistotu - nejedna se o reakci na prispevky "plynivkaru" :-)
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

kopi01
Příspěvky: 8
Registrován: úterý 24 září, 2013 9:16 pm

Re: LPG do cougara

Příspěvek od kopi01 » středa 15 říjen, 2014 7:33 pm

MrCaesar píše:Moje první auto - BMW E34 525i, řadový 6vál 125kW z roku 88 se starším LPG tuším Lovato s válcovou nádrží v kufru (jednobodový vstřik do sání, řídicí jednotka ignorující signál z lambdy a tak...). Najeto cca 50tkm. Krom občasného štelování (ještě šroubečkem na reduktoru) no-problem.

Moje druhý auto - BMW E38 740i, V8 210kW z roku 95. LPG Magic II (vícebodový vstřik, systém používající výstupy z původní motorové jenotky, tedy neignorující její adaptace a lmabdu a negenerující při správném seřízení problémy s jízdou na benzín) s toroidní nádrž místo rezervy jsem nechával montovat takřka hned po koupi. Najeto taky cca 50tkm. Rovněž no-problem co se LPG týče.

Moje současný auto - Ford Cougar V6 125kW z roku 99. Opět jsem si nechal na základě dobrých zkušeností montovat LPG Magic II. Zatím najeto cca 20t km a rovněž zatím bez problému. Co jsem udělal a můžu vřele doporučit, tak je větší toroidní nádrž do rezervy. Mám 62l vodního objemu. Protože je u Cougara rezerva mělká, vyčuhuje do kufru. Svařil jsem si na míru "lešení". K podlaze kufru jsem ho jen heftnul oboustranou lepicí páskou (šel by použít i nějaký průmyslový suchý zip, nebo cokoli, co nevyžaduje vrtání do auta a je odnímatelný) aby necestovalo a nebouchalo. Takže a) kufr má dvojitou podlahu, pod kterou mám nářadí a výbavu, takže mi nelítá v kufru b) při sklopení zadních sedaček je podlaha kufru v rovině, takže se dá v autě pohodlně spát c)natankuju cca 55l a při kombi. jízdě normálním stylem jsem schopnej najet i přes 500km.

Za mě LPG do cougara rozhodně ano. Ještě pro doplnění: Na vyjmenovaných autech nebyl znát rozdíl ve výkonu při jízdě benzín/LPG.

a kolik tě stála instalace toho Magic 2 a nemám skušenost jaká fyrma je dobrá či špatná

MrCaesar
Příspěvky: 72
Registrován: neděle 14 duben, 2013 11:57 am

Re: LPG do cougara

Příspěvek od MrCaesar » čtvrtek 16 říjen, 2014 7:45 am

na V6 s tou větší nádrží do rezervy mě to vyšlo +/- 30tis. Dělal mi to, stejně jako tu 740i, Visat servis v K.Varech. V obou případech spokojenost. Dělají jen servis a montáž LPG a CNG a už asi celkem dlouho. Pan majitel není lakomej na kus řeči a podle toho, jak mluví a jak je schopnej problematiku LPG/CNG vysvětlit, tomu rozumí. Jako elektronik taky trochu vím která bije při zástavbách různejch LPG/CNG/E85/Powercommander a podobnejch modulů a je mi příjemný, když mi někdo nepovídá vyložený nesmysly a nesnaží se mi za každou cenu ve vidině zisku nacpat kraviny. Takže vřele doporučuju.

Uživatelský avatar
šmoula
fanda
fanda
Příspěvky: 198
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Cajzlovo

Re: LPG do cougara

Příspěvek od šmoula » čtvrtek 16 říjen, 2014 1:27 pm

Pro pražáky a okolí Prahy, mně to dělali tady http://www.neptun-harfa.cz/
Velmi ochotní a příjemní servisáci, cena byla cca 30.000,- i se zařízením na přimazávání a 69L toroidní nádrží. Ale bylo to na 4 válec. Na V6 cca 35.000,-
Na jejich webu mají poradnu, kde technik odpovídá na různé dotazy, takže se tam klidně ptej. Taky je tam fotogalerie s mnoha přestavbami, které tam dělali.
Můžu je s čistým svědomím doporučit i kvůli takovým drobnostem, jako je zdarma kafe, voda a jestli si to dobře pamatuju, tak s montáží i pravidelným 20t. km servisem ti umyjou grátis auto + doplní nádrž za cca 12,-/L.
Jsou to sice zanedbatelné položky, ale potěší to :)
Sám svobody kdo hoden, svobodu zná vážiti každou.
Cougar V6/24V (2544 ccm)

kopi01
Příspěvky: 8
Registrován: úterý 24 září, 2013 9:16 pm

Re: LPG do cougara

Příspěvek od kopi01 » sobota 29 listopad, 2014 2:44 pm

Chtěl jsem se zeptat a jak dlouho trvala ta instalace plynu bylo to na počkání nebo jsi tam měl auto nekolik dní díky? :lol: !b
a ještě malej dotaz ten servis to nechá zapsat do velkého tech. nebo dostanu od nich nejakej papí a stím pak pujdu na magistrát aby mi to tam zapsali díky tot vše

Uživatelský avatar
šmoula
fanda
fanda
Příspěvky: 198
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Cajzlovo

Re: LPG do cougara

Příspěvek od šmoula » sobota 29 listopad, 2014 7:46 pm

Já tam auto zavezl dopoledne a druhý den kolem oběda mi volali, že to mám hotové. Možná, když se trefíš do období, kdy mají méně práce, tak to třeba i v rámci jednoho dne stihnou. Ale to je spíš otázka pro konkrétní servis.
Co se týká zápisu do TP, tak do velkého TP dopsali, že byl nainstalován systém pro pohon na LPG, že jsou držiteli povolení pro takovouto přestavbu a další podobné zákonem stanovené plky.
Pak jsem měl tuším 14 dní na to, abych si zajel na příslušný úřad, kde mi to ještě jednou orazítkovali ve velkém TP a vystavili nový malý TP, kde je dopsán alternativní pohon LPG v sekci "jiné záznamy".
Popravdě řečeno, ani jsem se jich v servisu na možnost, že by to vše vyřídili sami neptal, bo auto je stejně psané na ženu a má RZ kraje Vysočina, takže to stejně muselo být vyřízeno na Vysočině. Možná, že třeba v rámci Prahy takový servis nabízí, ale to jenom hádám. Ale to by jsi jim asi musel dávat plnou moc k zastupování v této věci a na to jsem já hodně háklivý :x
No asi jsem ti moc nepomohl :-), ale kdyby něco, tak se klidně dál ptej.
Sám svobody kdo hoden, svobodu zná vážiti každou.
Cougar V6/24V (2544 ccm)

MrCaesar
Příspěvky: 72
Registrován: neděle 14 duben, 2013 11:57 am

Re: LPG do cougara

Příspěvek od MrCaesar » pondělí 01 prosinec, 2014 5:02 pm

Jak říká šmoula: Servis dle momentálního vytížení den-dva, max. 3. Do velkýho TP zapíšou záznam a provedou přes internet záznam do registru vozidel pod svým licenčním číslem. Ty už si pak jen zajdeš na dopravku, kde Ti dají malý TP a mám dojem i nějakej štempl do velkýho TP. Že by to celý zařídili sami, o tom nevím.

Uživatelský avatar
black
Příspěvky: 62
Registrován: pátek 06 březen, 2009 12:00 am
Bydliště: Liberec

Re: LPG do cougara

Příspěvek od black » sobota 06 prosinec, 2014 12:09 pm

Taky jsem přemýšlel o levnější alternativě pohonu, vše zjišťoval, ale nakonec jsem se rozhodl, že nee. Spíš budu o cougího pečovat, v zimě ho nerasovat (už je v garáži klukánek) a za pár let z něj bude krásnej veterán :wink: Jinak zjištěná infa co se týče lpg: pokud najedeš za rok víc jak 10tkm., tak se to vyplatí. Na Liberecku montují kvalitně ve Cvikově http://www.autocentrumzahradka.cz/ a pan Černý http://www.autoservis-cerny.cz/cz/montaz-a-servis-lpg , cvikov vychází levněji tuším, že kolem 25000kč. Montáže se dají sehnat i levněji, ale bůh ví, co tam montují, tak bych si radši připlatil za odzkoušenou kvalitu.
Jen mrtvé ryby plavou s proudem..

Odpovědět