změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

když si nejste jisti kam s tím (moderátor příp. zařadí)

Moderátor: Správci Poradny

Odpovědět
milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od milos » pondělí 14 červen, 2010 11:11 pm

Zdravím, Cougara 2,5 mám od loňského jara, pořídil jsem ho prakticky v originálním stavu, nemá žádné úpravy. (fotky viz rajce u me v profilu). Tudíž má pneu ještě s největší pravděpodobností originály na rozměrech 215x50 R16.
Už jsou se vzorkem hodně na štíru, čeká mě na sklonku prázdnin technická, budu muset obout do nového. Jenže originální rozměr je snad k sehnání v jediném modelu na světě a zase tak na tom s originalitou nelpím.
Tudíž jsem rozhodl - změna v rozměrech. Změnu, co jsem zjistil, je třeba nejdříve nechat schválit přímo na fordu (http://www.fordoriginalnidily.cz/homolo ... rtifikaty/). Otázka je, kterým směrem? Profil bych chtěl ponechat 16ti palcový a i 50mm výšku- tedy zbývá šířka 225 nebo 205.
Předpokládám, že se lépe budou hodit 225 a snad se i bez problémů vejdou?
Otázky laika:
Není problém o 10mm širší gumu nazout na originální ráfek??
Jakou značku/typ pneumatiky z letošní nabídky vybrat? pravděpodobně bych se měl bát levných goodridů, ale výběr kolem 2000,- za gumu už je celkem zajímavý, ale testy buď málo obsáhlé, či tendenční... Chtěl bych tuto cenovou relaci, jinak bych mohl použít rovnou originály za necelou 4k za kus a tomu se chci vyhnout.

Nikde jsem tu nenašel rozbory, do čeho obout. Mám pocit, že mé současné originální obutí je přes již téměř absenci vzorku a 100k km za pár dní na hrbu velmi kvalitní. Občas zkusím na vhodném místě jeho vlastnosti a stále mě jen pozitivně překvapují. Mít to vzorek zkousnutelný stk, asi bych ani neměnil...

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » úterý 15 červen, 2010 6:15 am

všechno vychází podle šířky ráfku.NEvím teď přesně co jak je ale například šířka 7J je 215 - 225, 205 tam už nedáš,nebo možná jo ale měl bys z toho balóny.V tomhle ti ale přesně poradí v nějakém pneuservisu,tam to musí vědět.Jinak někde v diskusi,mám pocit ale na starém webu že byl odkaz na tabulku kde jsi zadal průměr ráfku a on ti spočítal jaké pneu tam má být a o kolik se ti proměří tachometr oproti původním rozměrům
Ford Cougar 2.5 V6

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » úterý 15 červen, 2010 8:02 am

je pravda, ze v technicaku mam presne formulaci
6.5JX16, 215/50 ZR 86W

nevim, jestli se to z toho nejak pozna, mel jsem za to, ze to ma neco spojene s rozteci a poctem sroubu na uchyceni kola?

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » úterý 15 červen, 2010 8:31 am

pokud máš skutečně rozměr disku 6,5J x16 tak ti už řeknou jaký gumy tam můžeš dát. Rozteče a ET to jsou zase rozměry pro ráfek ne gumy.
Ford Cougar 2.5 V6

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » úterý 15 červen, 2010 9:42 am

ja už jsem momentálně zase trochu nahlodaný zůstat u originálu. spolu se změnou v OTP (2900,- + DPH) a při použití pneumatik někde v rozmezí 2100,- - 2400,- s DPH jsem na celkovém obutí někde o 2-3 tisíce levnější než u originálního. Ale to mluvím o barumkách (nebo něčem podobném) vs. bridgestone.
a po zkusenostech se stávajícími Michelin Pilot HX MXM, které si odkroutily pravděpodobně celých 100k km s výbornými vlastnostmi i po deseti letech (a které se v rozměrech 215/50R16 dnes už asi nevyrábějí) mě to zase více táhne k bridgestonu v originalnim rozmeru.

no nevím...

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » úterý 15 červen, 2010 10:09 am

pokud bys kupoval jiný kola a chtěl je mít v techničáku tak zároveň s kolama by ti měli dát typový list..ten vezmeš a dojdeš s tím na DI a necháš si je tam zapsat.Platíš jen poplatek za zapsání a to rozhodně není to co píšeš. :)
Ford Cougar 2.5 V6

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » úterý 15 červen, 2010 11:00 am

Natit píše:pokud bys kupoval jiný kola a chtěl je mít v techničáku tak zároveň s kolama by ti měli dát typový list..ten vezmeš a dojdeš s tím na DI a necháš si je tam zapsat.Platíš jen poplatek za zapsání a to rozhodně není to co píšeš. :)
tak ja myslel, ze toto musim zaridit pres ceskeho forda?
dle tohoto navodu - doplneni do OTP:
http://www.fordoriginalnidily.cz/homolo ... rtifikaty/
bez toho ze to pry nepujde? onehda mi to rikali i na evidencni prohlidce u starsiho mondea, kde me vyhodili pro neuvedeny typ pneumatik a at si to zaridim na fordu...

Uživatelský avatar
marek.dh
Příspěvky: 121
Registrován: úterý 16 prosinec, 2008 12:00 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marek.dh » úterý 15 červen, 2010 11:08 am

Ahoj, já jsem auto koupil už na jiných pneu, myslím 205 55 r16 a nikde s tím problém nebyl.. ono těch 50 se hledá celkem těžko.. teď je to všechno vesměs 45-55-65 atd. Jinak na ten ráfek bez problému nazuješ šířku od 205 až do 225, ale podle mého je ideál těch 215 - nemají takový valivý odpor, ale pořád dobře drží.
Pumička 2,0 - air intake, sportovní filtr, NGK, nerez svody 4-2-1 + termotec, bez katu, průchozí výfuk, shortshift, pružiny weitec -50/-30, brzdy sportpaket, kola Team dynamics - rachot jak čert:)

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » úterý 15 červen, 2010 11:20 am

marek.dh píše:Ahoj, já jsem auto koupil už na jiných pneu, myslím 205 55 r16 a nikde s tím problém nebyl.. ono těch 50 se hledá celkem těžko.. teď je to všechno vesměs 45-55-65 atd. Jinak na ten ráfek bez problému nazuješ šířku od 205 až do 225, ale podle mého je ideál těch 215 - nemají takový valivý odpor, ale pořád dobře drží.
s výškou 50 je jich celkem hodně velký výběr, ale pouze na 205, nebo na 225.

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

nove info

Příspěvek od milos » úterý 15 červen, 2010 1:29 pm

dle vyjadreni z nejlevnejsipneu.cz se uz zadna guma (ani bridgestone) neda v rozmerech 215/50R16 pořídit a už nikdy se asi dát nebude. pěkné, co?

takže myšlenky zpět k přechodu na 225/50R16 - buď novější Bridgestony 050, nebo mě ještě zaujaly Fulda Carat Exelero !? Nemá s nimi někdo +/- zkušenosti?

A opravdu se dá nový rozměr pneumatik nechat vpravit do OTP pouze přes DI mimo potřebného poplatku Fordu?

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » úterý 15 červen, 2010 1:50 pm

ty si to pleteš....pneu - na to bys musel mít vyjádření od forda a to stojí ty prachy

kola(disky) tam ti stačí ten typovej list na který je uvedený že je to vhodný na cougara

no a na nový kola,třeba 17" jsou i jiný gumy
Ford Cougar 2.5 V6

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » úterý 15 červen, 2010 7:35 pm

Natit píše:ty si to pleteš....pneu - na to bys musel mít vyjádření od forda a to stojí ty prachy

kola(disky) tam ti stačí ten typovej list na který je uvedený že je to vhodný na cougara

no a na nový kola,třeba 17" jsou i jiný gumy
ja taky predpokladam jen vymenu pneu, ze dostanu dobrozdani, ze pujdou na stavajici kola.

Uživatelský avatar
NESI
fanda
fanda
Příspěvky: 11
Registrován: čtvrtek 10 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Hustopeče, ČR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od NESI » úterý 15 červen, 2010 8:19 pm

Tohle jsem našel na elektrony.cz:

Typový list a zápis kol do TP

Chcete si koupit elektrony (litá kola, alu kola, wheels, alu disky) jiného rozměru, než doporučuje výrobce vozidla? Záruka na auto tím není v žádném případě dotčena a není třeba souhlas výrobce vozidla. Nový rozměr kol si můžete nechat zapsat do technického průkazu s pomocí tzv. Typového listu. Koupit Typový list.

Co je Typový list?
Papír, rozsahu jedné strany A4, na kterém je uveden konkrétní prodávaný typ kola, typ vozu pro který je určen, doporučené velikosti pneu a číslo schválení. Musí být potvrzený dovozcem zaregistrovaným na MDČR a prodejcem.

Kdy typový list není třeba?
Pokud již máte příslušný rozměr kola a pneu zapsaný v TP a nová kola mají české (příp. evropské) schválení, v takovém případě Typový list, TÜV protokol ani kontrolu na STK nepotřebujete.

Lze vystavit typový list na elektrony (litá kola, alu kola, wheels, al kola) zakoupená jinde (u jiné firmy, v minulosti nebo z druhé ruky)?
Bohužel ne. Typový list lze vystavit na požádání pouze při prodeji a pouze na konkrétní sadu kol, kde je naše firma dovozcem, případně prodejcem.

Co potřebujete pro zápis kol a pneu do TP?
1) Typový list, potvrzený autorizovaným dovozcem zaregistrovaným na MDČR a potvrzený prodejcem. Naše firma je autorizovaným dovozcem, zaregistrovaným na MDČR.
2) Německý protokol TÜV o zkoušce na konkrétní typ vozu. Dodáváme jej spolu s Typovým listem
3) Překlad protokolu TÜV (v praxi se obvykle se na dopravním inspektorátu nepožaduje) - ke stažení zde. (Klikněte dole na stránce na Překlad vzoru schválení KBA (ABE) XXX)
4) Potvrzení o kontrole technikem typu "K" (= technikem na kterékoliv stanici STK). Technik na STK porovná elektrony (litá kola, alu kola, wheels, alu disky) na autě s Typovým listem.

Možné komplikace:
K některým německým značkám kol zatím nelze Typový list vydat, protože výrobce litých kol sice má evropské schválení KBA, platné i pro ČR, ale ještě neposkytl souhlas se zřízením Typových listů - je to proto, že Typové listy jsou český vynález, který výrobci kol neznají. Informace o možnosti vystavit na kola Typový list máme uvedeny u každého kola pod odkazem Info o výrobci.
K některým typům aut neexistuje německý protokol TÜV, protože jsou např. staršího roku výroby nebo v Německu neexistují (např. Renault Thalia)

Existuje i jiná cesta zápisu litých kol do TP, než Typový list?
Pouze otestovat kola přímo na Vašem autě, na zkušebně DEKRA nebo TÜV Süd v Praze, za poplatek v řádu tisíců Kč.

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » úterý 15 červen, 2010 9:57 pm

to jsem z toho docela jelen -projizdim si velky technicak, ale vubec nikde v nem nevidim, ze by tam byla zminka o kolech jako takovych (jestli plech, elektron apod). pouze rozmer pneumatik.
tedy typovy list u kol asi jen pro potreby stk a kontrol, neni to ale nijak zaznamenano v otp.
pouze ale pokud chci pouzivat i jiny rozmer pneumatik, potrebuju to zaznamenat do otp a k tomu asi take potrebuju souhlas fordu?

jsem cekal, ze kola na cougaru si tu uz menil na nejake jine temer kazdy a ze se to tu bere jako rutina? :- )

Uživatelský avatar
marek.dh
Příspěvky: 121
Registrován: úterý 16 prosinec, 2008 12:00 am
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marek.dh » středa 16 červen, 2010 11:26 am

Kola tady má jiné skoro každý, ale skoro nikdo to nemá ve velkém techničáku:-))) jinak tak jsem to myslel, že rozměr 215/50 R16 se nedá skoro vůbec sehnat. Dívej pokud chceš jenom vyloženě koupit nějaké pneu, tak tam dej klidně jiné třeba 215/55 R16... STK s tím uděláš bezproblému a vejdou tam taky vpohodě

...a do toho techničáku se díváš asi špatně, měl bys tam mět asi 6,5J * 16 H2 ET 46 - to je rozměr kol :lol:
Pumička 2,0 - air intake, sportovní filtr, NGK, nerez svody 4-2-1 + termotec, bez katu, průchozí výfuk, shortshift, pružiny weitec -50/-30, brzdy sportpaket, kola Team dynamics - rachot jak čert:)

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » středa 16 červen, 2010 11:50 am

marek.dh píše:Kola tady má jiné skoro každý, ale skoro nikdo to nemá ve velkém techničáku:-))) jinak tak jsem to myslel, že rozměr 215/50 R16 se nedá skoro vůbec sehnat. Dívej pokud chceš jenom vyloženě koupit nějaké pneu, tak tam dej klidně jiné třeba 215/55 R16... STK s tím uděláš bezproblému a vejdou tam taky vpohodě

...a do toho techničáku se díváš asi špatně, měl bys tam mět asi 6,5J * 16 H2 ET 46 - to je rozměr kol :lol:
diky za info, ted ho nemam u sebe, ale fat jsem to vece rjeste projizdel a nic vic jsem tam nenasel.
ja si s tou STK nejsem dvakrat jist, pred asi sesti lety jsem resil evidencku pri prehlaseni z liberce do prahy mondeaI kombiku - a pri evidencni kontrole me z stk vysocany vyhodili pro neschvaleny rozmer pneumatik (resp. ve velkem technicaku byly uvedeny dva rozmery, na aute jeden mezi, nepamatuju uz presne. vyhodili me, at si to do zitrka nechm u forda dat doporadku. sedl jsem do auta, odjel na stk na druhy konec prahy, kde to bylo v pohod a nic neresili. takze ohledne rozmeru (doslovneho) pneumatiky na aute a na otp je to asi o stesti. ale asi ho zkusim podstoupit, zvlast pokud u forda budou chtit za posveceni moc penez...

anketa:
Bravuris 2
Fulda Exelero
Bridgestone 030 (050)
něco jiného??

Uživatelský avatar
bunda
Příspěvky: 62
Registrován: čtvrtek 22 říjen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

:

Příspěvek od bunda » středa 16 červen, 2010 7:43 pm

Ahoj, tiež sa divím koľko je okolo pneu rozruchu. Ked som chcel zmeniť gumy na Mondeo, išiel som do Fordu a povedal, že chcem iný rozmer ako mám. Pozreli do múdreho katalógu a dostal som potvrdenie, že ten rozmer, čo chcem je schválený na tento typ auta. Išiel som na DI a spolu ma to stálo asi 20 min času a 25 éčiek. Bolo vybavené.
Inak teraz na Cougare som zmenil 215x55x16 na 225x45x17. Mám ich zapísané, ale asi ich zmením na 215 ked ich zoderiem. Auto je tvrdšie a pneumatiky hučia. Asi nejaká rezonancia. Mám Michelin Pilot lll. Ale inak na 225-kách sedí cougarko ako prikovaný a lepšie vyzerá. vid galériu bunda.
Takže je to na každom z nás čo lepšie vyhovuje.
Cougar 2,0 (2000)+ Mondeo 1,8 (2001)

Uživatelský avatar
CATerPILAR
administrátor
administrátor
Příspěvky: 366
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Czech Republic-Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od CATerPILAR » středa 16 červen, 2010 8:36 pm

Podle mě je nejdůležitější zachovat původní obvod kola aby Ti nepodměřoval tachometr. O co zvětšíš ráfek o to musíš snížit gumu a naopak.
Jestli je nebo není rozměr v techničáku bych neřešil, na to se nikdo nekouká, teda co mám zkušenost.

Btw. rozměr pneu co mám v papírech se stejnak nedá sehnat tak ať mi páni na technické prvně řeknou kde si je mám koupit když se nedělaj.
Jak se jmelí zelená, kombajn valí Doubravou.
Kolik dveří otvíráš, tolik nohou dupe.

Uživatelský avatar
AlBunda
Příspěvky: 70
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od AlBunda » neděle 20 červen, 2010 4:20 pm

Netuší někdo, zda mi na DI zapíšou rozměr pneu, když mám německý dvoustránkový dokument od Dekry s kulatejma razitkama? :D
V6. 17.4.2013 motor kaput pri 220tkm.

Uživatelský avatar
GanGsta08
Příspěvky: 163
Registrován: pondělí 13 červenec, 2009 11:00 pm
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GanGsta08 » úterý 22 červen, 2010 7:07 pm

chlapy bude na cugiho pasovat tato velikost pneu ? 215/45/r17 a je problem kdyz je stredova dira vetsi nez ma cugi?? diky za rychle odpovedi :)
Ford Cougar 2.5 V6

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » úterý 22 červen, 2010 8:04 pm

já a myslím že i další tam mám 224/45/17 takže v pohodě a pokud je středová díra větší,tak se tam dávají vymezovací kroužky.
Ford Cougar 2.5 V6

Uživatelský avatar
bunda
Příspěvky: 62
Registrován: čtvrtek 22 říjen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bunda » úterý 22 červen, 2010 9:33 pm

malo by to byť v pohode, ale daj si pozor na vymedzovacie krúžky. Ak zoženieš "šmejd", tak to bude pri vyšších rýchlostiach trocha hádzať volantom. :x
Cougar 2,0 (2000)+ Mondeo 1,8 (2001)

Uživatelský avatar
GanGsta08
Příspěvky: 163
Registrován: pondělí 13 červenec, 2009 11:00 pm
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od GanGsta08 » středa 30 červen, 2010 10:12 am

a muze mi nekdo poslat nejakej odkaz na koupi tech stredovejch krouzku? :oops: nevim jaky mam koupit aby tam sedeli spravne..
Ford Cougar 2.5 V6

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

jiny rozmer vs. stk

Příspěvek od milos » středa 30 červen, 2010 1:48 pm

zatim komunikace s fordem na tema "jaky rozmer misto neexistujiciho originalu 215/50R16?" je vice nez podivna, neda se nikomu chytremu krome recepcni dovolat a internetovy formular mi vygeneroval jen nejakou podivnou zamitavou nicneradici odpoved...
konzultace se znamym z STK, ten me od nasazeni nenapsanych gum odrazuje, ze se toho pri pripadne nehode hodne chyta pojistovna. na celym stk ale nenasel, ktery rozmer by schvalili a opet me odkazali na forda. tak uvidim, jak se to vyvine...

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od -petr- » středa 30 červen, 2010 5:01 pm

Miloši, řeším stejný problém a zatím jsem všude dopadl jako Ty. U nás ve Fordu mi řekli, že by to museli posílat na schválení snad do Prahy, sami nevědí, co dělat...navíc jsou to vyhlášení leplové, nečekám, že se mi s něčím rozumným ozvou. Budu rád za každé nové info.
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
bunda
Příspěvky: 62
Registrován: čtvrtek 22 říjen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bunda » středa 30 červen, 2010 5:29 pm

chalani, skúsim sa opýtať u nás známeho vo Forde, či by dal potvrdenie. Ak áno, otázka je či by to platilo i v čechách :o
Cougar 2,0 (2000)+ Mondeo 1,8 (2001)

Uživatelský avatar
AlBunda
Příspěvky: 70
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od AlBunda » středa 30 červen, 2010 5:44 pm

Ja mam od Dekry schvalenej rozmer 205/55/16. Ted se jeste dokopat na DI a zkusit to nechat zapsat
V6. 17.4.2013 motor kaput pri 220tkm.

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od -petr- » středa 30 červen, 2010 6:10 pm

Tak to zkus, AlBundo, kdyby to klaplo, tak nám jej určitě půjčíš nebo nakopíruješ, že jo... :) Mě u Forda poslali na DI, z DI k Fordovi, že nic jinýho než originál nenašli...začarovaný kruh.
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

je to srand...

Příspěvek od milos » středa 30 červen, 2010 11:10 pm

zkusil jsem jeste dotaz na elektrony.cz, jestli by to neslo nejak pres typove listy - v prvni odpovedi bylo, ze ano, ale pouze pri koupi s pneumatikami i kola. coz me pri stejnem rozmeru kol prijde trochu hyrani penezi, uvidim, s jakou prijdou dalsi odpovedi. navic puvodni kola maji na sobe na paprscich napis "cougar" a o to nechci prijit! me akorat navic nastvalo, ze sice funguju na zivnostak, nicmene z nejakych duvodu jsem k 30.6. ukoncil prihlaseni k DPH a doufal jsem, ze porizeni novych pneu do toho jeste umorim... zacal jsem to resit pozde, mel jsem puvodne za to, ze za dva tydny to vyresim.
ale je mi divny, ze kolik cougaru tady jezdi, tak kolik jich je na puvodnim originalnim rozmeru 215/50R16 ?? podle me malo, mozna minimum - a ze by zbyla vetsina jezdila na neschvalenych rozmerech gum?

post edit: bunda - micheliny pilotky tam mam ted a nejsem si jist, jestli tam snad nejsou od vyroby (cca 100k km) :- )). ty gumy uz se pomalu rozpadaji a i na vice nez sklonku zivota jsou stale paradni... ale o novych uvazuju uz o bridgestounech RE300. nejsme rotschild :- )

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » čtvrtek 01 červenec, 2010 6:11 am

neměl by být ekvivalent 205/55/16 ? To už je výběr celkem slušný ne? Řekl bych že jde hlavně o ráfek,ten máš schválený a pneu se dává podle toho ne? Takhle by ti to měli schválit i na fordu,nebo aspoň by ti měli říct co na ten originál ráfek můžeš dát.
Ford Cougar 2.5 V6

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » čtvrtek 01 červenec, 2010 8:58 am

Natit píše:neměl by být ekvivalent 205/55/16 ? To už je výběr celkem slušný ne? Řekl bych že jde hlavně o ráfek,ten máš schválený a pneu se dává podle toho ne? Takhle by ti to měli schválit i na fordu,nebo aspoň by ti měli říct co na ten originál ráfek můžeš dát.
no bohuzel po vyplneni oficialniho dotazu s popisem problemu na fordoriginalniautodily.cz mi prisla asi po tydnu pouze tato stroha odpoved:

Vámi požadovaný certifikát/duplikát výrobního štítku/výpis z technických údajů bohužel nelze vystavit.
Dobrý den,
pro R16 je schválen pouze rozměr 215/50.
S pozdravem
Ford Homologace

=============================================================================
NA TENTO EMAIL NEODPOVÍDEJTE
Generováno systémem v 29.06.2010 13:22


jediny zivy clovek, koho jsem tam telefonicky sehnal, je recepcni, ta se tomuto vysledku velmi divila, slibila, ze behem dneska se mi nekdo ozve na telefon. spise jsem pokukoval po 225/50 nebo 215/55, ale aby se zachoval polomer kola, tak asi 205/55 bude ten nejpresnejsi?

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

od fordu bohuzel...

Příspěvek od milos » čtvrtek 01 červenec, 2010 2:15 pm

ozval se mi z Fordu pan Majer, clovek z homologačního oddělení. Natvrdo a suše mi ozámil, že pro tento typ auta jsou schválený rozměr 215/50R16 a nic jiného. Žádná další alternativa prý nepadá do úvahy (ani R15 nebo R17). Na otázku, že se ale už nedají sehnat - to prý není věc fordu, že oni nejsou výrobce pneumatik. a prý hledám blbě, někde na nějakým španělským webu je prý vyguglil od Hankooku. (no u nás se taky jedny bridgestonky dají v eshopech najít, leč už jsou nedodatelné.
Tzn. český Ford, případně aspoň tohoto člověka budu muset asi obejít, pokud budu chtít dostát zákonům ČR a zároveň jezdit.

Kámoš z STK mě odkázal na možnost pořízení typového listu buď na www.tuv.cz, nebo na www.alcar.cz (ale ti delají asi jen kola). (A to prý jeho kolegové někde v německých materiálech dohledali možnost použití 195/60R15)
Na electrony.cz mi prý typový list vystavit mohou, ale pouze i s koly, ne pouze na pneumatiky. Jenže já bych si originál kol "Cougar" sakra rád ponechal...

Zeptám se takto - je tu někdo (bunda? albunda?), kdo má ofiko ve velkém techničáku na 2,5l V6 zapsané jiné pneu, než 215/50R16?? Pokud ano, mohl bych to pánovi z Fordu omlátit o hlavu...

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: od fordu bohuzel...

Příspěvek od -petr- » čtvrtek 01 červenec, 2010 3:32 pm

milos píše:ozval se mi z Fordu pan Majer, clovek z homologačního oddělení. Natvrdo a suše mi ozámil, že pro tento typ auta jsou schválený rozměr 215/50R16 a nic jiného. Žádná další alternativa prý nepadá do úvahy (ani R15 nebo R17).[/b]
No to jsou mi ale věci, hlavně že v manuálu k autu jsou jako zimní varianta uvedeny dva rozměry na R15. Ale dovedete si představit tak velké auto na patnáctkách? Ja snad radši ani ne.

To je fakt prekérka, jen se potvrzuje, že Fordi tak akorát prodat nové auto a pak sranec na zákazníka. Možná to platí obecně o autorizovaných dealerech - servisech...
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od -petr- » čtvrtek 01 červenec, 2010 3:39 pm

Jo a Michelin pilot je originální obutí, mám je tam taky od výroby - soudě dle stavu a naběhaných 130.000km. Vlastnosti i po letech na suchu výborné, na mokru je hazard jezdit, protože místy nemají ani těch minimálních 1,6mm.

Podle převodníku by měly být ekvivalentní 205/55 R16, co jsem se díval...našli mi to tuším i v jednom pneuservisu. Momentálně ovšem nevidím cestu, jak je legálně dostat do techničáku. Obávám se, že pokusy o dobrozdání od Forda uvíznou na panu Majerovi a jejich homologačním oddělení. Všechno se totiž dělá centrálně v Praze, jak mi řekli.

AlBunda: Na jaké obutí máš ten papír od Dekry?
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
AlBunda
Příspěvky: 70
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od AlBunda » čtvrtek 01 červenec, 2010 3:59 pm

-petr- píše:Tak to zkus, AlBundo, kdyby to klaplo, tak nám jej určitě půjčíš nebo nakopíruješ, že jo... :) Mě u Forda poslali na DI, z DI k Fordovi, že nic jinýho než originál nenašli...začarovaný kruh.
pristi tyden tam zkusim zajit a uvidím jak se na to budou tvářit. Ovsem na tom dokumentu je i zaznamenáno vinko a datum prihlaseni vozidla :?: Jinak kratky uryvek, treba to nekdo rozlusti

Fur Rad Reifen Kombination 205/55R16 91V auf 6,5JXH2, ET46 des Herstellers/ IMPORTEURS - bzw. LM-FORD Serienrader liegt ein Teilegutachten des Technischen Dienstes: TUV Kraftfahrt GmbH mit der Gutachten-Nr.: 37TG0515-00 vom: 20.8.2003 vor. Kennzeichnung: 205/55R16 i.V.m. :D
V6. 17.4.2013 motor kaput pri 220tkm.

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » čtvrtek 01 červenec, 2010 4:09 pm

Tak jsem koukal na svůj velkej techničák a mám tam zapsáno nejspíš to, čeho se tu nemůžete domoci. Ale viz můj techničák - dopsat jiné rozměry pneu jde :)
Takže:

6J x 15H2 ET46 - pneu 195/60 R15
6J x 16H2 ET46 - pneu 215/50 R16
6.5J x 16H2 ET46 - pneu 225/45 R16
Naposledy upravil(a) Titan dne čtvrtek 01 červenec, 2010 7:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
bunda
Příspěvky: 62
Registrován: čtvrtek 22 říjen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bunda » čtvrtek 01 červenec, 2010 7:03 pm

V techničáku mám zapísané:
215/50R16 83W (6 1/2Jx16

ako alternatíva:
195/60R 15
205/50R 16
225/45R 17 91H (7,5Jx17 ET45)

Pri prepise vôbec nerobili roblémy. Prvé tri boli zapísané i v rakúskom TP a 225-tky som mal pri prepise obuté a tak na požiadanie mi ich zapísali. Žiadny problém nebol.
:lol:
Cougar 2,0 (2000)+ Mondeo 1,8 (2001)

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

elektrony vydají typový list

Příspěvek od milos » čtvrtek 01 červenec, 2010 9:20 pm

Mluvil jsem s lidmi z elektrony.cz, na cougara jsou schopni vydat typovy list. Doslova:

Jiné homologované rozměry jsou 205/55 a 225/50. Problem ale je, že pneu lze do TP zapsat jen spolu s disky, bylo by tedy nutné zakoupit nové disky.

takže jde o investici minimálně 8k za čtyři nové disky stejné jako mám, tudíž je nepotřebuji. Zároveň bych chtěl ponechat původní "Cougar" kola. Po telefonu mi potvrdili, že musím koupit nová kola, na nich nechat zapsat rozměr a paksi je zase můžu klidně nechat vyměnit za původní...

no je to normální?
Zítra zkusím ještě sehnat někoho z DI, co oni na to...

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » pátek 02 červenec, 2010 6:07 am

Tak to prostě očůrej...objednej po netu kola,až ti přijdou domů tak si okopíruj typový list s fakturou a kola hned vrať.DO 14 dnů po objednání z netu máš právo je vrátit. Schůdnejší cesta asi není :D
Ford Cougar 2.5 V6

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » pátek 02 červenec, 2010 8:01 am

Natit píše:Tak to prostě očůrej...objednej po netu kola,až ti přijdou domů tak si okopíruj typový list s fakturou a kola hned vrať.DO 14 dnů po objednání z netu máš právo je vrátit. Schůdnejší cesta asi není :D
:- ))
tak to je dobry napad - jen je ale potreba to nejdriv podle typoveho listu nechat zkontrolovat technikem na stk, ten da stempl a az pak DI pise. takze na auto by musely...
zkusim jeste jednu variantu - kdyz jsem se dohledal rozmeru, ktere by nemel byt problem schvalit, koupim jen pneu a zkusim se domluvit u ceskeho TUV, kolik by stalo mi je zkontrolovat a schvalit. má to být v řádů tisíců, ale možná taky jen jednoho...
Uvidíme, co přinese dnešek...

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

problem solved

Příspěvek od milos » středa 21 červenec, 2010 11:10 am

Problém nakonec vyřešen celkem jednodušše díky pomoci našeho nejmenovaného kolegy z Ostravy a jeho certifikátu od německé Dekry, kde je mu na jeho vůz schválen rozměr 205/55R16.
Díky několika rozhovorům s vedoucím dopravního odboru na našem okrese mi tento příjemný pán nakonec nechal požadovaný rozměr napsat do mého OTP pouze na základě onoho certifikátu. Nepotřeboval ani původně požadovaný úřední překlad.
Kéž byste i další narazili na podobně ochotné úředníky...

Uživatelský avatar
AlBunda
Příspěvky: 70
Registrován: pondělí 07 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od AlBunda » čtvrtek 22 červenec, 2010 6:37 pm

ahoj :D nejsem z Ostravy:-) jinak jsem si tam tento tyden taky zasel. Urednik na to chvilku koukal a po 10minutach jsem uz mel novej rozmer zapsanej. Navic na tenhle ukon jsem si nemusel brat poradve cislo (Jeremiasova), tedy bez hodinoveho cekani.... :)
V6. 17.4.2013 motor kaput pri 220tkm.

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od -petr- » pátek 23 červenec, 2010 1:28 pm

Prosim, prosim...mohl bych taky nejak ziskat ono kouzelne nemecke lejstro?
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
Natit
administrátor
administrátor
Příspěvky: 216
Registrován: sobota 12 duben, 2008 11:00 pm
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Natit » pátek 23 červenec, 2010 6:21 pm

pánové..pokud by měl někdo "lejstro" na 17" tak sem s ním :-))) docela ríd bych je měl zapsaný :)
Ford Cougar 2.5 V6

milos
Příspěvky: 23
Registrován: neděle 08 únor, 2009 12:00 am
Bydliště: Hostivice - Praha Západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milos » pátek 23 červenec, 2010 10:58 pm

Albundo, tak to sorry, nejak jsem si to vsugeroval diky razitku na tvem otp :- ). jj, ja sel v Podskalske take primo k vedoucimu oddeleni bez nutnosti poradniku. za ctvrt hodky jsem byl zase u auta. stalo to pade za kolek. ale pred tim dva tydny vyjednavani a hledani reseni u vsech moznych firem a instituci ...
Presto po par dnech tedy jen vzpominam na sirsi a nizsi Micheliny,vypada to, ze me pekne rozmazlili... Novy rozmer na bridgestonech zatim sice neni plne vyzkousen, ale mam pocit vetsich polstaru pod sebou. zatim v nekterych prudsich zatackach trpim pocitem, ze je zuju jak nedavno oktavka pri losim testu.

petr: nejsem si jist, jak pujde presvedcit urednik na vyuziti certifakatu pro dvoulitr. Ja jsem zaparazitoval diky tomu, ze mame oba totozne 2544 varianty... to by chtelo nejdriv zjistit.

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Příspěvek od Titan » sobota 24 červenec, 2010 7:35 am

Kluci pošlete mi to taky? 17" nemám zapsaný a určitě by se to do budoucna mohlo hodit. Kdyžtak mail atd přes SZ, díky :)
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od -petr- » pondělí 26 červenec, 2010 3:21 pm

milos: Myslím, že rozumnější bude pokoušet se o zapsání přímo s dokladem, takhle nebudu ani já, ani úředník pořádně vědět, o co jde a vysvětlovat jim to...raději to zkusím s papírem a uhrát to na stejný model, pouze s odlišnou kubatúrou. Nic jiného mi nezbývá.
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
erik2301
Příspěvky: 52
Registrován: čtvrtek 02 září, 2010 11:00 pm

alternativne pneu + disky

Příspěvek od erik2301 » úterý 07 září, 2010 10:12 am

zdravim

rad by som sa zapojil do tejto diskusie, kedze mam trochu problem s pneu a zaroven aj s diskami.
v TP mam nasledovne
pneu 215/ 50 R16 88V
disk 6J x 16 ET 52,5 (podotykam ze je original Cougar disk ma ET 46 – inac toto je v poriadku, ze v TP mam jedno a na disku iny udaj???) =-O

ako alternativu mam nasledovne, citujem:
Alternativne pneu na rafikoch:
195/ 60 R15 79U
195/ 60 R15 86Q M+S na 6J x 15 ET 47,5/50 – tento disk mozem pouzit aj na pneu (predpokladam ze to bude letna) o riadok vyssie???
:?:

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Příspěvek od -petr- » čtvrtek 28 říjen, 2010 8:36 am

AlBundo, mohl bys mi, prosím, poslat kouzelné německé lejstro pro zápis rozměru 205/55 R16?
Čestně slibuji, že je v pořádku vrátím. I když máme jiné motory, myslím, že se s úředníkem na DI domluvím.
Nikde nevidím na Tebe mail, tak se mi, prosím, ozvi přes soukromou zprávu.

Předem díky.
Petr
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
black
Příspěvky: 62
Registrován: pátek 06 březen, 2009 12:00 am
Bydliště: Liberec

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od black » čtvrtek 17 duben, 2014 4:41 pm

Dobrý den, pánové a dámy !b .Půjdou nazout(tak aby ničemu nevadilo)... 225/55R16 máte někdo???Osobně bych řekl že ano.Ale byl bych rád kdyby někdo potvrdil.Přece jen v TP mám pouze 215/50R16,195/60R15,205/55R16.
Jen mrtvé ryby plavou s proudem..

Uživatelský avatar
DELFIN
Příspěvky: 3
Registrován: pondělí 16 květen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Čestlice

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od DELFIN » pátek 18 duben, 2014 1:03 pm

Ahoj všem

Ten přepočet rychlosti je zde:
http://www.tacomaworld.com/forum/tireca ... -215-50r16
Zdravím

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od -petr- » pátek 18 duben, 2014 6:57 pm

Mám zajímavou zprávu. Originální rozměr 215/50 R16 už jde v ČR koupit, a to i za rozumné peníze. Je to nějaká čína za 1.800 CZK, servisák, co má přístup do zahraničních skladů mi to našel. Pro mě je už sice pozdě, ale možná se někomu tahle informace hodí.
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Uživatelský avatar
Makq
Příspěvky: 52
Registrován: pondělí 14 říjen, 2013 4:20 pm
Bydliště: olomoucký kraj

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Makq » neděle 20 duben, 2014 2:54 pm

Změna pneu, popřípadě celých kol je otázka, kterou řeším pořád dokola a ne a ne nikde najít uspokojivou odpověď.

Zimní kola a pneu: kola originál Cougar (ačkoliv tam nikde nevidím ET údaj), pneu 205/55 a 215/55 R16
- spokojenost, auto sedí jak přibitý v zatáčkách, komfortní jízda, servo nehučí - funguje, jak má (kapalina OK, trubky taky)

Letní kola a pneu: 7Jx17 ET40 a pneu 225/45 R17
- servo při každém pohybu volantu přehlučí motor (nedělám si srandu. stačí vyjet do zatáčky a lidi se otáčí, co to tam blbě hučí kdesi a to nemluvím o parkování. možná jako 120tka škodárna bez posilovače)
- vepředu škrtá pneu o plech. jde vidět na plechu vrstva gumy.
- vyšší rychlost (cokoliv nad 110km/hod) obrovské vibrace volantu
- v zatáčkách začíná klouzat
- sjetý vzorek
- každá nerovnost na silnici hýbe přes kola s volantem. Volant musím držet spíš křečovitě, pokud není položený úplně nový koberec, který je rovný a bez hrbolků


Takže teď nevím:
1) koupit letní gumy na původní disky Cougara a 17" ALU se zbavit?
2) nechat 17" ALU a koupit jiný rozměr pneu? například 215/45? Ačkoliv si nemyslím, že by to výrazně pomohlo.
3) 17" ALU vyhodit, koupit nové ALU 16" a letní gumy na ně?

:x

EDIT: tady jsem nahrál, co dělá servo na místě https://www.youtube.com/watch?v=ZeypsYc ... e=youtu.be
Ford Cougar 2.0i 96kW Mnoho úprav...

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Titan » neděle 20 duben, 2014 5:06 pm

Ahoj,

original je ET 46.
- hučení a škrtání pneu o plech - já měl na Cougaru taky 225/45/17, ET40 a vše bylo OK - nic nedřelo, nic nehučelo. Ale měl jsem obsah 2,5 - tak je možné jestli tam nebylo řešení trochu jinak - jak oblast kola tak i třeba větší posilovač řízení. btw: kde na plechu vidíš gumu?
- vibrace volantu - převážit kola a zkontrolovat samotné disky bez pneu jestli nehážou
- čím širší kola, tím se hůř drží rovná stopa na nerovnostech. Měl jsem stejné pocity z řízení jako ty, i když křečovitě jsem volant držet nemusel. Ale člověk má alespoň dobrou odezvu a ví co se děje s kolama.
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
Titan
fanda
fanda
Příspěvky: 289
Registrován: neděle 06 duben, 2008 11:00 pm

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Titan » neděle 20 duben, 2014 5:53 pm

to Makq
podle fotky co si mi poslal - původně jsem myslel, že dřeš o blatník při zatáčení když si psal o plech... a ono je to o misku tlumiče :)
Buď máš unavený pružiny nebo bude prasklá a sedlo to níž (většinou poslední horní točení). Dře to na obou stranách?
Pravděpodobně obsah 2,5 bude mít i tužší pružení kvůli těžšímu motoru a nebude tolik pohoupávat s autem dolů při nerovnostech nebo brždění...
Chce to odezvu od jinýho majitele 2,0 co tam má 17"
Raději předjet Ferrari než předjíždět s Ferrari
2544 V6

Uživatelský avatar
Makq
Příspěvky: 52
Registrován: pondělí 14 říjen, 2013 4:20 pm
Bydliště: olomoucký kraj

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Makq » neděle 20 duben, 2014 6:24 pm

@Titan: na obou stranách stejně jako přes kopírák - stejné místo, stejné množství.

Zajímal by mě názor někoho, kdo má 17" kola (225/45 nebo 215/45), stejnou motorizaci a jaké má zkušenosti.

1) Na 16" kolech 6,5Jx16 205/55 ET 46 se tváří vše OK. Takže koupě nových 16" ALU s ET 41 (originál Cougar nechám jen zimu. V létě bych se s nima jezdit styděl. Svoje nej dny už mají za sebou.) cca 8000,- Kč + letní pneu cca 8000,- Kč a mít po problémech. 16000,- Kč

2) Nechat 17" kola 7Jx17 225/45 ET 40 (nejsou v TP mimochodem, typový list neexistuje a riskovat problémy s pojišťovnou při nehodě) a doufat, že pomůže výměna čerpadla serva - cca 2500,- (cena bazar) + koupě letních pneu cca 8000,- Kč. Jenže servo není jen o čerpadle a čert ví, kde je problém, takže 10500,- Kč až ?
Ford Cougar 2.0i 96kW Mnoho úprav...

Uživatelský avatar
bunda
Příspěvky: 62
Registrován: čtvrtek 22 říjen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od bunda » pondělí 21 duben, 2014 8:56 pm

Titan píše:to Makq
podle fotky co si mi poslal - původně jsem myslel, že dřeš o blatník při zatáčení když si psal o plech... a ono je to o misku tlumiče :)
Buď máš unavený pružiny nebo bude prasklá a sedlo to níž (většinou poslední horní točení). Dře to na obou stranách?
Pravděpodobně obsah 2,5 bude mít i tužší pružení kvůli těžšímu motoru a nebude tolik pohoupávat s autem dolů při nerovnostech nebo brždění...
Chce to odezvu od jinýho majitele 2,0 co tam má 17"
Niekde som to písal, ale neviem kam to uložilo, takže ešte raz:
Mám "kocúra" už nejaký ten rok, mal som obuté od začiatku letné vždy 225/45/17 a žiadne problémy som s ním nikdy nemal, čo sa týka technických problémov (škkanie, búchanie a pod.) Teraz som vyskúšal nahodiť 225/50/17 (Michelin) a vôbec žiadne problémy. Pri vytočení koliec vôbec žiadny dotyk s plechmi a pod. Minulý týždeň mal záťaž v podobe naloženia cca 400 kg v kufri nákladu, síce trocha viac sa schovali gumy , išiel som opatrne, ale v pohode bez nejakých nezvyklostí. Čo sa týka ceny týchto pneumatík a spotreby, to som neriešil, pretože mám "kocúra" pre radosť a potešenie a na tých gumách vyzerá elegantne a bombovo. Ak budem mať čas, tak to nafotím. Takže doporučujem i širší rozmer.
Cougar 2,0 (2000)+ Mondeo 1,8 (2001)

Uživatelský avatar
Jukr
Příspěvky: 77
Registrován: sobota 09 listopad, 2013 9:15 am

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Jukr » středa 23 duben, 2014 9:10 am

Ahojte Cougaraci,

mám na autě taky origo rozměr 215/50 R16 86 Z/W.

Byl jsem v pneuservisu na geometrii a taky jsem řešil rozměr pneu. Doporučili mi rozměr 205. 225 jsou moc široké a budou na Cougaru hlučné. Mě připadají hlučné i 215 -ky Michelin, které na autě nyní mám. Když jedu vice jak 100 km/h., jdou slyšet do kabiny. Nemáte někdo stejný problém?

Když jedu s bratrovým Mercedesem CLK (kupé), nejde slyšet do kabiny nic.


Předem díky za info...
JUKR
Ford Cougar 2.5 V6 24V, r.v. 2001.

Uživatelský avatar
bunda
Příspěvky: 62
Registrován: čtvrtek 22 říjen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od bunda » středa 23 duben, 2014 10:38 am

Jukr píše:Ahojte Cougaraci,

mám na autě taky origo rozměr 215/50 R16 86 Z/W.

Byl jsem v pneuservisu na geometrii a taky jsem řešil rozměr pneu. Doporučili mi rozměr 205. 225 jsou moc široké a budou na Cougaru hlučné. Mě připadají hlučné i 215 -ky Michelin, které na autě nyní mám. Když jedu vice jak 100 km/h., jdou slyšet do kabiny. Nemáte někdo stejný problém?

Když jedu s bratrovým Mercedesem CLK (kupé), nejde slyšet do kabiny nic.

Předem díky za info...
:) :) :) lenže CLK je úplne iný level :) :) :)
Cougar 2,0 (2000)+ Mondeo 1,8 (2001)

Uživatelský avatar
Makq
Příspěvky: 52
Registrován: pondělí 14 říjen, 2013 4:20 pm
Bydliště: olomoucký kraj

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Makq » středa 23 duben, 2014 11:05 am

Jukr píše:mám na autě taky origo rozměr 215/50 R16 86 Z/W. Mně připadají hlučné i 215 -ky Michelin, které na autě nyní mám. Když jedu vice jak 100 km/h., jdou slyšet do kabiny. Nemáte někdo stejný problém?
Čím širší guma, tím hlučnější podle mě - větší třecí plocha, víc zvuku. Krom toho záleží i na pneu. EU normy uvádí i valivý odpor a hlučnost v dB (např. guma 225/45 R17 mívá cca 72dB v tabulkách).
http://tinypic.com/view.php?pic=25zqe7c ... 1eNC3CM-wI

- profukuje ti i vítr přes dveře při jízdě na dálnici? Možná těsnění dveří. To jsem měl i já ve špatném stavu. Někde tady na fóru jsem ale našel návod, jak se s tím kolegové vypořádali.
Ford Cougar 2.0i 96kW Mnoho úprav...

Uživatelský avatar
caco87
Příspěvky: 17
Registrován: sobota 14 prosinec, 2013 4:11 pm
Bydliště: SVK

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od caco87 » středa 23 duben, 2014 3:40 pm

Zdravim,

ma niekto este ten papier na zapisanie 205/55 a je ochotny mi ho poslat na mail ? Surne ho potrebujem.
1999 2544 V6 ebony black

Uživatelský avatar
Makq
Příspěvky: 52
Registrován: pondělí 14 říjen, 2013 4:20 pm
Bydliště: olomoucký kraj

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Makq » pondělí 28 duben, 2014 3:40 pm

Makq píše:Změna pneu, popřípadě celých kol je otázka, kterou řeším pořád dokola a ne a ne nikde najít uspokojivou odpověď.

Zimní kola a pneu: kola originál Cougar (ačkoliv tam nikde nevidím ET údaj), pneu 205/55 a 215/55 R16
- spokojenost, auto sedí jak přibitý v zatáčkách, komfortní jízda, servo nehučí - funguje, jak má (kapalina OK, trubky taky)

Letní kola a pneu: 7Jx17 ET40 a pneu 225/45 R17
- servo při každém pohybu volantu přehlučí motor (nedělám si srandu. stačí vyjet do zatáčky a lidi se otáčí, co to tam blbě hučí kdesi a to nemluvím o parkování. možná jako 120tka škodárna bez posilovače)
- vyšší rychlost (cokoliv nad 110km/hod) obrovské vibrace volantu
- každá nerovnost na silnici hýbe přes kola s volantem. Volant musím držet spíš křečovitě, pokud není položený úplně nový koberec, který je rovný a bez hrbolků
Mám vyřešeno !b Koupil a přezul jsem na 215/45 R17. Nevěřil bych, jaký rozdíl udělá taková relativně nepatrná změna. Už mi auto drží stopu, servo stíhá v pohodě a je tichoučko jako na zimních. Můj Cougar holt nemá rád 225/45 R17. Potvora vybíravá :D
Ford Cougar 2.0i 96kW Mnoho úprav...

kuja53
Příspěvky: 35
Registrován: čtvrtek 10 duben, 2014 8:00 am
Bydliště: Kladno

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od kuja53 » pondělí 28 duben, 2014 5:17 pm

Jestli by bylo mozne, tak bych se zaradil do fronty za kolegu, jestli by bylo mozne poslat list z Dekry. Dekuji prevelice. Cougara sem s 205/55 R16 koupil a je blby vyhazovat skoro novy gumy.....
Ford Cougar 2.5 24V a Renault Laguna Grandtour 1.9dci

Uživatelský avatar
tragéd
Příspěvky: 394
Registrován: úterý 18 červen, 2013 7:18 pm
Bydliště: Trnava

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od tragéd » pondělí 28 duben, 2014 6:06 pm

Ja na moju 2.5 mam obute Hankook pneu Made in Hungary ... 215/45R17 a zda sa mi to horna hranica .. 225 by som už fakt neriešil skrz spotrebu, hlučnost a dynamiku Cougara. Taky ludia co daju 215 alebo 225 na 2 litrovy 4 valec .. je fakt smiešne ... :?

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Tico » úterý 29 duben, 2014 10:45 am

Ehmmm....mile kolego, 215 je defaultní sirka pneu i pro 2.0 16V. Tech několik služebních Mondeo, co jsem ojezdil byly taky 2.0 ctyrhrnky s 215-225 sirkou pneu a bylo to optimum. Ono těch 5-10pct styčný plochy pneu s asfatem není taková zátěž, aby ji 2.0 nedal.
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Uživatelský avatar
bunda
Příspěvky: 62
Registrován: čtvrtek 22 říjen, 2009 11:00 pm
Bydliště: Trenčín
Kontaktovat uživatele:

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od bunda » úterý 29 duben, 2014 5:37 pm

Tico píše:Ehmmm....mile kolego, 215 je defaultní sirka pneu i pro 2.0 16V. Tech několik služebních Mondeo, co jsem ojezdil byly taky 2.0 ctyrhrnky s 215-225 sirkou pneu a bylo to optimum. Ono těch 5-10pct styčný plochy pneu s asfatem není taková zátěž, aby ji 2.0 nedal.
Pravdu vravíš, pravdu.
U mňa
MONDEO 1,8 (2001) v lete 215-tky, v zime 205-tky
COUGAR 2,0 (2000) v lete 225/50/17, v zime 195-ky
Absulútny žiadny problém na ceste, tak neviem čo je tragédovi smiešne :)
Cougar 2,0 (2000)+ Mondeo 1,8 (2001)

Uživatelský avatar
caco87
Příspěvky: 17
Registrován: sobota 14 prosinec, 2013 4:11 pm
Bydliště: SVK

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od caco87 » úterý 03 červen, 2014 3:11 pm

Zdravim, chcem len doplnit...poslal som dokument z TUV o pouziti a schvaleni pneu 205/55 r16 na rafkoch 6,5J a 6,0J x16 ET46 do Fordu. Po dlhsom case sa mi dnes ozval clovek z oddelenia homologizacie s tym, ze to overil u vyrobcu a posiela mi papier s alter. rozmerom vyssie uvedenym - takze rozmer 205/55 R16 JE SCHVALENY pre nase auta:)!!!!
1999 2544 V6 ebony black

kuja53
Příspěvky: 35
Registrován: čtvrtek 10 duben, 2014 8:00 am
Bydliště: Kladno

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od kuja53 » středa 04 červen, 2014 9:33 am

A je to platny v cely EU? Me totiz bylo receno, ze pro CR je schvaleno jenom 195/60 R15 a 215/50 R16. Pokud by ten doklad platil i mimo SK, bylo by mozno ho poslat?
Ford Cougar 2.5 24V a Renault Laguna Grandtour 1.9dci

Uživatelský avatar
caco87
Příspěvky: 17
Registrován: sobota 14 prosinec, 2013 4:11 pm
Bydliště: SVK

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od caco87 » středa 04 červen, 2014 3:13 pm

Presne to iste bolo povedane aj mne, az kym som tam (do FORDU) neposlal certifikaty z TUV a DEKRy, ktore su k dostaniu tu na fore. Papier je na ceste, az ho budem mat, nie je problem poslat. Len neviem ci bude platit kazdemu a vsade, kedze je viazany na VINko.
1999 2544 V6 ebony black

Uživatelský avatar
caco87
Příspěvky: 17
Registrován: sobota 14 prosinec, 2013 4:11 pm
Bydliště: SVK

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od caco87 » pondělí 16 červen, 2014 2:33 pm

Tak v technickom mi uz "svieti" rozmer 205/55 r16 na disky 6,0Jx16 a 6,5Jx16 ET46 !! !drink Potvrdenia od Fordu mam oskenovane, kto by chcel - rad poskytnem.
1999 2544 V6 ebony black

Uživatelský avatar
Denny
Příspěvky: 15
Registrován: pondělí 23 září, 2013 8:44 pm

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Denny » pátek 15 srpen, 2014 11:19 am

Ahoj, mohl by mě někdo prosím poslat to potvrzení na pneu 205/55 R16 ??
Děkuji
COUGAR V6 2,6- COUGAR V6 2,6 -COUGAR V6 2,6-COUGAR V6 2,6

Kolousek001
Příspěvky: 14
Registrován: pátek 08 listopad, 2013 12:20 pm

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Kolousek001 » středa 20 květen, 2015 6:31 pm

Zdravím, jak je to teda s těmi pneu. Já je na Cougaru nikdy neřešil měl sem tam z Německa ty 205/55/R16 a až ted na poslední technický mě buzerovali, že v TP je jinej rozměr ... Já to ani nevěděl :D Teď sem si to přečetl tady a zkusil i hledat a koukám že ten správnej rozměr se vážně nedá skoro sehnat ...

Jak teda vidíte řešení? Pneu už mám totiž namaděru při jízdě už strašně hučí minimálně jedna (na 99% pneu, snad to není ložisko který se ale kontrolovalo) a navíc auto chci poslat dál ale říkám si aby dotyčnej neměl problém už u evidenčky??

Jak to řešiš? Ignorovat to, v případě potíží se zkusit vymluvit že ty pneu už nejsou atd... a nebo jde teda ten rozměr nějak zapsat do TP? Soudím, že ty 205/55/R16 jsou na toho Cougara asi nejlepší ...


A jen tak mimo mísu, je normální aby v autě byla rezerva zřejmě originální o rozměru R15? :D

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Tico » středa 20 květen, 2015 11:16 pm

Ta nouzova rezerva by mohla bejt R15 - je to zakladni obuti pro socialni verzi americkyho Kocoura (195/60R15) - taky na tom celorocne jezdim a rezerva vypada jako skoro netknutej original, akorat je myslim jeste uzsi.
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Kolousek001
Příspěvky: 14
Registrován: pátek 08 listopad, 2013 12:20 pm

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Kolousek001 » čtvrtek 21 květen, 2015 9:07 am

No to je, 175 :D ... to mám i na motorce širší skoro :D

Ale víc mě trápí ty klasický penu, protože to se moc nevychytalo ty Cougary dávat do TP jedinej rozměr, kterej se pak přestane vyrábět.

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Tico » čtvrtek 21 květen, 2015 10:29 am

Problém je v tom, že žijeme bohužel v zemi relativně zaslíbené buzeraci a byrokracii v individuální automobilový dopravě a Cougar se tady nikdy oficiálně neprodával. Místní fordí "ambasáda" by samozřejmě mohla v souladu se zdravým rozumem požehnat kombinace ráfků a rouměrů pneu, který jsou třeba v sousedním DE legální a vyzkoušený, ale proč by to pro majitele 15 let starejch pleček dělali, když stagnuje prodej novejch aut a trh táhne ceny dolů, že? S customer supportem to jde do řiti prakticky všude, zvykejme si...Jistě je strašnej administrativní a legislativní problém, když lejstro pro zápis alternativních ráfků a pneu na Cougara nabízí každej druhej e-shop s ráfkama.
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

Uživatelský avatar
albiman
Příspěvky: 98
Registrován: neděle 10 duben, 2011 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od albiman » čtvrtek 21 květen, 2015 2:18 pm

Já teď koupil orihgo 215/50 R16 za nějakých 2000kč za gumu tak myslím není co řešit s alternativníma rozměrama :lol:
Černej Americkej Kocour 2,5 V6
IMRC replaced....

Uživatelský avatar
adio.flip
Příspěvky: 91
Registrován: sobota 09 květen, 2015 9:47 am
Bydliště: City of Tony Montana

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od adio.flip » sobota 27 červen, 2015 8:54 am

Ahoj, chtěl bych na svýho Cougara hodit pěkný 17´´ kola. Problém je v tom, že prodávající nemá typový list. Je nějaký způsob jak kola mít na autě legálně zapsaný v TP ? Ve Fordu to prý udělají, ale za nemalé peníze. Jak to tedy je ? Děkuji.
Loud pipes save lives. Engine size does matter

Uživatelský avatar
Normandy
Příspěvky: 7
Registrován: sobota 18 duben, 2015 2:38 pm

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Normandy » pondělí 29 červen, 2015 7:07 pm

adio.flip píše:Ahoj, chtěl bych na svýho Cougara hodit pěkný 17´´ kola. Problém je v tom, že prodávající nemá typový list. Je nějaký způsob jak kola mít na autě legálně zapsaný v TP ? Ve Fordu to prý udělají, ale za nemalé peníze. Jak to tedy je ? Děkuji.
nech si zmni origo a letni 17nacky:P ja to tak mam taky a na technickou jen přezuješ:P

Uživatelský avatar
adio.flip
Příspěvky: 91
Registrován: sobota 09 květen, 2015 9:47 am
Bydliště: City of Tony Montana

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od adio.flip » pondělí 29 červen, 2015 10:04 pm

Jde mi o to, že kdybych na těch jiných kolech způsobil nehodu, pojišťovna se bude kroutit, protože nejsou v TP. Takže bych škodu platil já.
Loud pipes save lives. Engine size does matter

Uživatelský avatar
Tico
Příspěvky: 439
Registrován: pondělí 20 červen, 2011 11:00 pm
Bydliště: Středočeská župa
Kontaktovat uživatele:

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od Tico » pondělí 29 červen, 2015 10:06 pm

...akorat zbejva doresit, co delat, az se pojistovna pri pripadny nehode domakne, ze na aute byl neschvalenej rozmer tzn. vozidlo nebylo technicky zpusobile bla bla bla ;-)
edit: adio.flip byl rychlejsi...
ex-Ford Cougar 2.0 16V 96kW 1999
Ford Mondeo 2.0 TDCI 110kW 2016
BMW 520d E61 110kW 2006
...čerstvě bez Kocoura...

cougii
Příspěvky: 14
Registrován: úterý 09 červen, 2015 10:23 pm

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od cougii » čtvrtek 09 červenec, 2015 8:24 pm

Ahoj, na cougara je schváleny rozměr 205/55/R16. Existuje na to oficiální typový list. Stačí vytisknout. Vzít velký technicak a zajít na úřad a nechat zapsat. Vše ověřeno a provedeno.

Uživatelský avatar
-petr-
Příspěvky: 243
Registrován: sobota 15 květen, 2010 11:00 pm
Bydliště: Brno

Re: změna pneumatik z originálního rozměru na jiný

Příspěvek od -petr- » čtvrtek 09 červenec, 2015 9:07 pm

Vytisknout odkud?
Ford Cougar 2.0i 16V, 04/1999 ...hromada problémů v elegantním balení...

Odpovědět